جنگ قهرمانی در شهرآورد منچستر

جام جم آنلاین: شهرآورد شماره ۱۶۵ شهر منچستر، این بار با طعم قهرمانی در لیگ برتر برگزار می‌شود تا حساسیتی به مراتب بیشتر از بازی‌های قبلی دو تیم منچستریونایتد و منچسترسیتی داشته باشد.

امشب و از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران، همه نگاه‌ها به ورزشگاه اتحاد شهر منچستر است؛ جایی که شاگردان سر الکس فرگوسن برای تداوم صدرنشینی در لیگ برتر و انتقام شکست تاریخی شش بر یک در بازی رفت به میدان می‌آیند و شاگردان روبرتو مانچینی هم می‌خواهند همشهری پرنام و نشان خود را شکست بدهند تا با این تیم در صدر جدول هم امتیاز شوند، آن هم در شرایطی که فقط دو هفته دیگر تا پایان فصل ۱۲-۲۰۱۱ لیگ برتر باقی مانده است.

حساسیت بازی امشب به حدی بالاست که پیش‌بینی می‌شود رکورد تعداد تماشاگران در دنیای فوتبال شکسته شود. بیش از ۶۵۰ میلیون بیننده تلویزیونی در ۱۹۰ کشور جهان دیدار این دو تیم را تماشا خواهند کرد تا قهرمان این فصل را بشناسند.

یونایتدها با ۸۳ امتیاز و تفاضل ۵۴ و سیتی با ۸۰ امتیاز و تفاضل ۶۰ در رده‌های اول و دوم لیگ برتر جزیره قرار دارند البته جذابیت این دیدار تنها به رقابت این دو تیم در صدر جدول محدود نمی‌شود، چراکه رقابت این دو باشگاه و هواداران آنها ریشه‌ای تاریخی دارد.

در این میان شیاطین سرخ با قهرمانی در لیگ برتر غریبه نیستند و از سال ۱۹۹۲ که این بازی‌ها راه‌اندازی شده توانسته‌اند ۱۲ بار جام را بالای سر ببرند، اما مردان سیتی هیچ‌گاه قهرمان لیگ برتر نشده‌اند و امیدوارند با پول‌ شیخ‌های اماراتی به این مهم دست پیدا کنند.در ۱۶۴ بازی قبلی دو تیم، منچستریونایتد ۶۹ بار و منچسترسیتی ۴۵ بار پیروز شده‌است.

این دو تیم در لیگ برتر هم ۲۹ بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم یونایتد ۱۷ پیروزی و سهم سیتی تنها شش پیروزی بوده است، ضمن این‌که از آخرین پیروزی خانگی سیتی مقابل یونایتد پنج سال می‌گذرد.

روبرتو مانچینی در آستانه بازی امشب با بیان این‌که به هیچ وجه عصبی نیست، گفت: خیلی از خبرنگاران در این مورد از من سوال کرده‌اند و من به آنها گفته‌ام چرا باید عصبی و نگران باشم؟ شاید طرح این سوال به‌خاطر موقعیت کنونی تیم باشد. اما واقعیت این است که منچسترسیتی، ‌اکنون تیم بالانشین جدول است و همین روند را از ابتدای فصل حفظ کرده است.

این امر خود نشان می‌دهد که قدرت و توان تیم چقدر زیاد است، البته در این نکته شکی وجود ندارد که مصاف ما و منچستریونایتد بسیار بااهمیت است.

در سوی دیگر میدان سرمربی تیم فوتبال منچستریونایتد باور دارد شرایط روحی و جسمی تیمش برای انتقام و تلافی باخت شش تایی فصل از منچسترسیتی آیده‌ال است.

فرگوسن در این باره گفت: قبل از این ملاقات، تلاش شده از ایجاد هیاهو و حاشیه دوری کنیم، چراکه روی توان خود تمرکز کافی داریم. به بازیکنان هم چنین توصیه‌ای کرده‌ام، از این رو شرایط تیمم را آیده‌ال می‌بینم و منتظریم دوشنبه شب نتیجه مطلوب را در مقابل منچسترسیتی به دست آوریم.

رضا پورعالی -‌‌ گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.