جنگ نابرابر با تیم‌های آسیایی

امکانات فوتبال باشگاهی ایران به هیچ‌وجه قابل مقایسه با آسیایی‌ها نیست

جام جم آنلاین: رقابت‌های فوتبال باشگاهی آسیا قدمتی ۳۰ ساله دارد. گرچه این رقابت‌ها تا امروز با تغییراتی در شکل برگزاری مواجه شده و بعد از سال ۱۹۷۱ نیز به وقفه‌ای ۱۶ ساله دچار شد.

اما از ابتدای شکل‌گیری آن به سال ۱۹۶۷ تا امروز که مسابقات در ۲ منطقه غرب و شرق آسیا برگزار شده و ۸ تیم راه یافته از هر دو منطقه، در مرحله یک چهارم نهایی و از طریق قرعه‌کشی با هم مبارزه می‌کنند، این لیگ فرصتی را فراهم آورده است تا تیم‌های آسیایی از این طریق بر سطح کیفی فوتبال خود افزوده و پیشرفت کنند.

هر چند تیم فوتبال استقلال با ۲ قهرمانی و نایب‌قهرمانی در این جام پر افتخارترین تیم ایرانی در این عرصه به حساب می‌آید، اما آنچه در این بین حائز اهمیت بوده و ما از آن غافل بوده‌ایم این است که امکانات سخت‌افزاری فوتبال ما به هیچ‌وجه با نمایندگان آسیایی قابل مقایسه نیست و برای همین هم هر سال دغدغه داریم که به‌دنبال سختگیری‌های بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا، از سهمیه فوتبال باشگاهی‌مان در لیگ قهرمانان کاسته شود. سال گذشته سهمیه فوتبال باشگاهی ایران از ۴ سهمیه به ۲ سهمیه اصلی و ۲ سهمیه حضور در مرحله پلی آف کاهش یافت تا استقلال با توجه به پیروزی بر تیم ذوب‌آهن و الاتفاق عربستان، به همراه سپاهان و پرسپولیس نمایندگان فوتبال باشگاهی ایران را در لیگ قهرمانان شرکت دهند که البته با حذف استقلال و پرسپولیس در مرحله یک‌هشتم نهایی و شکست‌شان از تیم‌های سپاهان و الاتحاد عربستان، در حال حاضر باید تنها امیدمان به سپاهانی باشد که در فصل نقل و انتقالات دچار ریزش نیرو شده و باید دید زلاتکو کرانچار سرمربی کروات زرد پوشان با همراهی علیرضا رحیمی، مدیرعامل باشگاه،‌ تیم‌شان را برای ادامه حضور در لیگ قهرمانان چگونه خواهند بست. سپاهان که در سال ۲۰۰۷ به مقام نایب قهرمانی این جام رسید، در سال ۲۰۱۱ نیز این امکان برایش فراهم بود که تا فینال پیش رفته و عنوان قهرمانی را از آن خود کند. اما یک سهل‌انگاری اداری و استفاده از یک بازیکن ۲ اخطاره مقابل تیم السد قطر، کار دست اصفهانی‌ها داد تا آنها با وجود برتری بر این تیم قطری در هر دو دیدار رفت و برگشت ، با توجه به رای AFC مبنی بر بازنده شدن ۳ بر صفر بازی رفت، به حذفی ناخواسته از رقابت‌ها تن دهند. السدی که تا فینال هم پیش رفت تا با برتری بر تیم کره‌ای (چونبوک موتورز) دومین قهرمانی خود را در عرصه این جام جشن بگیرد.

با نگاهی به نتایج نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا و با در نظر گرفتن این نکته که ۲۰ سال از آخرین قهرمانی‌مان در این رقابت‌ها می‌گذرد، به این نتیجه مشخص می‌رسیم که باید در تفکرات خود برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا تجدیدنظر کرده و از هر حیث تجهیز شده و مسلح قدم به آوردگاه حریفان آسیایی بگذاریم. بی‌تردید برای کسب نتیجه در آسیا باید در هر مرحله از رقابت‌ها برآوردی روشن از حریفان داشت و با حساب و کتاب به مصاف آنها رفت. گرچه پیش از همه اینها نیز باید دست به استانداردسازی در عرصه فوتبال باشگاهی زد و شرایطی را فراهم کرد تا باشگاه‌های ایرانی با رسیدن به استاندارد‌های مورد نظر AFCبتوانند بدون دغدغه پای به کارزار رقابت‌ها بگذارند. این مهم طلب می‌کند که باشگاه‌های ایرانی در کورس رقابت با آسیایی‌ها، زیر ساخت‌های فوتبال باشگاهی خود را تقویت کنند و بیخود نیز به دنبال این نباشند که با نشان دادن امکانات و تجهیزاتی که متعلق به خودشان نیست، به اصطلاح سر بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا را شیره بمالند. باید قبول کرد اگر به‌دنبال قهرمانی در لیگ قهرمانان هستیم باید تفکرات خود را از هر حیث حرفه‌ای کنیم، چه در‌غیر‌این‌صورت، نگاه نیم بند به لیگ قهرمانان نمی‌تواند باشگاه‌های ما را در مصاف با باشگاه‌های قدرتمند آسیایی به سرمنزل مقصود برساند.

نگاهی به قهرمانان فوتبال باشگاهی آسیا

از ابتدا تاکنون

۱۹۶۷: هاپوئل رژیم صهیونیستی

۱۹۶۹: مکابی رژیم صهیونیستی

۱۹۷۰: استقلال ایران

۱۹۷۱: مکابی رژیم صهیونیستی

۱۹۸۶- ۱۹۸۵: دوو رویالز کره جنوبی

۱۹۸۷-۱۹۸۶: فوروکاوا الکتریک ژاپن

۱۹۸۸-۱۹۸۷: یومیوری ژاپن

۱۹۸۹-۱۹۸۸: السد قطر

۱۹۹۰-۱۹۸۹: لیائونینگ چین

۱۹۹۱-۱۹۹۰: استقلال ایران

۱۹۹۲-۱۹۹۱: الهلال عربستان سعودی

۱۹۹۳-۱۹۹۲: پاس ایران

۱۹۹۴-۱۹۹۳: تای فارمرز بانک تایلند

۱۹۹۵-۱۹۹۴: تای فارمرز بانک تایلند

۱۹۹۶-۱۹۹۵: سئونگنام ایلهوا چونما کره جنوبی

۱۹۹۷-۱۹۹۶: پوهانگ استیلرز کره جنوبی

۱۹۹۸-۱۹۹۷: پوهانگ استیلرز کره جنوبی

۱۹۹۹-۱۹۹۸: جوبیلو ایواتا ژاپن

۲۰۰۰-۱۹۹۹: الهلال عربستان سعودی

۲۰۰۱-۲۰۰۰: سوون سامسونگ کره جنوبی

۲۰۰۲-۲۰۰۱: سوون سامسونگ کره جنوبی

۲۰۰۳-۲۰۰۲: العین امارات

۲۰۰۴- ۲۰۰۳: الاتحاد عربستان

۲۰۰۵- ۲۰۰۴: الاتحاد عربستان

۲۰۰۶- ۲۰۰۵: چونبوک موتورز کره جنوبی

۲۰۰۷ ـ ۲۰۰۶: اوراوا رد دایموندز ژاپن

۲۰۰۸ -۲۰۰۷: گامبا اوساکا ژاپن

۲۰۰۹ـ ۲۰۰۸: پوهانگ استیلرز کره جنوبی

۲۰۱۰- ۲۰۰۹: سئونگنام ایلهوا چونما کره جنوبی

۲۰۱۱-۲۰۱۰: السد قطر

۲۰۱۲-۲۰۱۱:؟

۲۰۱۲ ؟

دوره جدید لیگ قهرمانان آسیا

لیگ قهرمانان آسیا از سال ۲۰۰۹ رقابت‌ها با شکل جدیدی برگزار می‌شود و تیم‌ها در ۲ منطقه شرق و غرب آسیا (در هر منطقه ۱۵ تیم) قرار گرفته‌اند و تیم شانزدهم در ۲بازی تک‌حذفی معین خواهد شد.

۱۶ تیم هر منطقه در ۴ گروه ۴ تیمی به‌طور رفت و برگشت به مصاف هم می‌روند و از هر گروه ۲ تیم اول در بازی یک‌هشتم‌نهایی با یکدیگر مسابقه می‌دهند.

تعداد تیم‌های هر کشور با توجه به رنکینگ کنفدراسیون فوتبال آسیا برای هر لیگ داخلی و به دست آوردن شرایط لازم AFC انتخاب می‌شوند. در این رنکینگ، لیگ برتر فوتبال ژاپن (جی لیگ) در رده اول و لیگ کشورهای کره جنوبی، چین، عربستان و ایران در مکان‌های دوم تا چهارم قرار دارند.

مسابقات از دور یک‌چهارم نهایی بدون در نظر گرفتن تقسیمات منطقه‌ای و با قرعه‌کشی معین خواهد شد، در این قرعه‌کشی امکان بازی ۲ تیم از یک کشور با یکدیگر در این مرحله وجود دارد.

منطقه شرق آسیا

از ژاپن ۴ تیم، کره جنوبی، چین و استرالیا ۳ تیم و از کشور تایلند یک تیم به‌طور مستقیم وارد مرحله گروهی می‌شوند.از کشورهای کره جنوبی و چین و استرالیا و تایلند هرکدام یک تیم وارد مرحله مقدماتی (پلی‌آف) می‌شوند و ۲ تیم از این ۴ تیم به مرحله‌ گروهی این مسابقه‌ها راه پیدا می‌کنند.

منطقه غرب آسیا

از قطر ۴ تیم، امارات و عربستان ۳ تیم و از ازبکستان و ایران ۲ تیم به‌طور مستقیم وارد مرحله گروهی می‌شوند. از کشورهای امارات و عربستان و ازبکستان هرکدام یک تیم و از کشور ایران ۲ تیم وارد مرحله‌ مقدماتی (پلی‌آف) می‌شوند و ۲ تیم از این ۵ تیم به مرحله گروهی مسابقات راه می‌یابند.

۳ قهرمانی به نام ایران

در بین تیم‌های ایرانی، استقلال ۲ بار در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۹۱ و پاس در سال ۱۹۹۳ قهرمان این رقابت‌ها شده‌اند.

تیم استقلال تهران در حال حاضر با ۲ قهرمانی، ۲ نایب قهرمانی و کسب ۲ مقام سوم در این رقابت‌ها بعد از پوهانگ استیلرز کره جنوبی که ۳ قهرمانی در کارنامه‌‌اش دیده می‌شود، دومین تیم پر افتخار در بین باشگاه‌های آسیاست.

همچنین تیم فوتبال سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۷ و تیم فوتبال ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ به مقام نایب قهرمانی این مسابقات دست یافتند. تیم فوتبال پرسپولیس نیز توانسته ۳ بار به مقام سوم این رقابت‌ها برسد.

* لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۳

اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا با حضور ۱۶ تیم در ۴ گروه ۴ تیمی برگزار شد و پرسپولیس و استقلال به عنوان قهرمانان لیگ و جام حذفی ایران، نمایندگان کشورمان در این بازی‌ها بودند که در نهایت پرسپولیس با ۲ پیروزی و یک شکست و استقلال با یک پیروزی و ۲ شکست به ترتیب در گروه‌های خود دوم و سوم شدند و از صعود به مرحله بعد بازماندند.

نتایج پرسپولیس تهران در فصل ۲۰۰۳

مرحله گروهی:الطلبه عراق صفر ـ پرسپولیس یک/پاختاکور ازبکستان یک ـ پرسپولیس صفر /نیسا ترکمنستان یک ـ پرسپولیس ۴

نتایج استقلال تهران در فصل۲۰۰۳

دور مقدماتی:استقلال ۲ ـ الفیصلی اردن یک/الفیصلی اردن صفر ـ استقلال یک

مرحله گروهی:السد قطر یک ـ استقلال ۲ /الهلال عربستان ۳ ـ استقلال ۲/العین امارات ۳ ـ استقلال یک/

* لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۴

دومین دوره لیگ قهرمانان آسیا با حضور ۲۸ تیم در ۷ گروه ۴ تیمی برگزار شد و دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب آهن به عنوان نماینده ایران در این رقابت‌ها شرکت کردند. بازی‌های مرحله گروهی دومین دوره لیگ قهرمانان آسیا برخلاف دوره اول که متمرکز بود به صورت رفت و برگشت برگزار شد، اما هر دو نماینده کشورمان در گروه خود دوم شدند و نتوانستند به مرحله حذفی صعود کنند. در این میان سپاهان با ۴ پیروزی، یک تساوی و یک شکست نتایج خوبی کسب کرد، اما به دلیل تفاضل گل کمتر صدر جدول را به الاتحاد عربستان واگذار کرد.

نتایج سپاهان اصفهان در فصل ۲۰۰۴

مرحله گروهی: سپاهان ۴ ـ نفتچی ازبکستان صفر/العربی امارات ۲ ـ سپاهان ۲/سپاهان ۳ ـ الاتحاد عربستان ۲/الاتحاد عربستان ۴ ـ سپاهان صفر/نفتچی ازبکستان یک ـ سپاهان ۳

نتایج ذوب آهن در فصل۲۰۰۴

مرحله گروهی:ذوب آهن یک ـ پاختاکور ازبکستان صفر /ذوب آهن ۳ ـ قطر اسپورت قطر ۳/قطر اسپورت قطر صفر ـ ذوب آهن صفر/پاختاکور ازبکستان ۲ ـ ذوب آهن صفر

* لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۵

سومین دوره لیگ قهرمانان آسیا همچون دوره دوم با حضور ۲۸ تیم در ۷ گروه ۴ تیمی برگزار شد و ۲ تیم پاس (قهرمان لیگ) و سپاهان (قهرمان جام حذفی) به عنوان نماینده ایران در این رقابت‌ها شرکت کردند. صعود اولین تیم ایرانی به مرحله حذفی را در این مرحله شاهد بودیم؛ جایی که پاس با مصطفی دنیزلی ۵ بازی از ۶ بازی مرحله گروهی را با پیروزی سپری کرد و با ۱۶ امتیاز صدرنشین بلامنازع گروه خود شد. سپاهان هم با وجود کسب ۳ پیروزی، ۲ تساوی و ۱۱ امتیاز پایین‌تر از العین ۱۳ امتیازی ایستاد. همین العین در مرحله یک‌چهارم نهایی مانع از صعود نماینده کشورمان به مرحله نیمه نهایی شد.

نتایج پاس تهران در فصل۲۰۰۵

مرحله گروهی:پاس ۲ ـ الریان قطر یک /پلیس عراق یک ـ پاس یک /پاس ۵ ـ السالمیه کویت یک/السالمیه کویت صفر ـ پاس یک/الریان قطر یک ـ پاس ۲/پاس یک ـ پلیس عراق صفر

مرحله یک چهارم نهایی:العین امارات یک ـ پاس یک/پاس ۳ ـ العین امارات ۳

نتایج سپاهان اصفهان در فصل ۲۰۰۵

مرحله گروهی :الشباب عربستان یک ـ سپاهان یک/سپاهان یک ـ العین امارات یک/الوحده سوریه یک ـ سپاهان ۳/سپاهان ۲ ـ الوحده سوریه صفر/سپاهان یک ـ الشباب عربستان صفر/العین امارات ۳ ـ سپاهان ۲

* لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۶

۲ باشگاه فولاد خوزستان و صباباتری برای اولین مرتبه نماینده ایران درمسابقات آسیایی بودند. در این میان، فولاد به هیچ عنوان انتظارات را برآورده نکرد و فقط یک پیروزی در مرحله گروهی به دست آورد، اما صبا تا روز پایانی سرگروه بود که البته صعود نکرد.

نتایج فولاد خوزستان در فصل ۲۰۰۶

مرحله گروهی:فولاد ۶ ـ القادسیه کویت صفر/الاتحاد سوریه صفر ـ فولاد صفر/پاختاکور ازبکستان ۲ ـ فولاد صفر/فولاد یک ـ پاختاکور ازبکستان ۳/القادسیه کویت ۲ ـ فولاد صفر/فولاد یک ـ الاتحاد سوریه ۲

نتایج صباباتری تهران در فصل ۲۰۰۶

مرحله گروهی:الغرافه قطر صفر ـ صباباتری ۲/صباباتری یک ـ الکرامه سوریه ۲/صباباتری ۲ ـ الوحده امارات ۲/الوحده امارات ۲ ـ صباباتری ۴/صباباتری ۴ ـ الغرافه قطر یک/الکرامه سوریه یک ـ صباباتری صفر

* لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۷

یکی از اتفاقات نادر برای فوتبال ما در همین فصل رقم خورد؛ چراکه باشگاه استقلال به دلیل تاخیر در ارائه مدارک از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شد. به این ترتیب برای نخستین بار ما تنها یک نماینده در لیگ قهرمانان داشتیم و آن هم سپاهان بود که به عنوان نایب قهرمانی رسید.

نتایج سپاهان اصفهان در فصل۲۰۰۷

مرحله گروهی:سپاهان ۲ ـ الاتحاد سوریه یک/الشباب عربستان صفر ـ سپاهان یک/العین امارات ۳ ـ سپاهان ۲/سپاهان یک ـ العین امارات یک/الاتحاد سوریه صفر ـ سپاهان ۵/سپاهان یک ـ الشباب عربستان صفر / یک‌چهارم نهایی:سپاهان صفر ـ کاواساکی فرونته ژاپن صفر/کاواساکی فرونته ژاپن صفر ـ سپاهان صفر (سپاهان در پنالتی ۵ بر ۴ پیروزی شد) / نیمه نهایی:سپاهان ۳ ـ الوحده امارات یک/الوحده امارات صفر ـ سپاهان صفر / فینال:سپاهان یک ـ اوراواردز ژاپن یک/اوراواردز ژاپن ۲ ـ سپاهان صفر

* لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۸

ششمین دوره لیگ قهرمانان آسیا آخرین دوره‌ای بود که در آن بازی‌ها در ۷ گروه ۴ تیمی برگزار و تیم قهرمان دوره قبل مستقیما از مرحله یک‌چهارم نهایی وارد رقابت‌ها می‌شد. سایپا و سپاهان ۲ نماینده ایران در این دوره بودند.حذف سپاهان، نایب قهرمان دوره قبل در مرحله گروهی اتفاق خوشایندی بود.

نتایج سایپای البرز در فصل ۲۰۰۸

مرحله گروهی: الکویت کویت یک ـ سایپا یک /سایپا ۲‌ ـ الوصل امارات صفر/نیروی هوایی عراق صفر ـ سایپا یک/سایپا یک ـ نیروی هوایی عراق یک/سایپا یک ـ الکویت کویت صفر/الوصل امارات یک ـ سایپا یک / یک‌چهارم نهایی:سایپا ۲ ـ بنیادکار ازبکستان ۲/بنیادکار ازبکستان ۵ ـ سایپا یک

نتایج سپاهان اصفهان در فصل ۲۰۰۸

مرحله گروهی : سپاهان صفر ـ الاتحاد سوریه ۲/بنیادکار ازبکستان ۲ ـ سپاهان صفر /سپاهان ۲ ـ الاتحاد عربستان یک/الاتحاد عربستان صفر ـ سپاهان یک /الاتحاد سوریه ۲ ـ سپاهان یک/سپاهان یک ـ بنیادکار ازبکستان یک

* لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۹

لیگ قهرمان آسیا با شکل و شمایل کنونی‌اش از سال ۲۰۰۹ کلید خورد. افزایش سهمیه کشورها، برگزاری بازی‌ها در ۸ گروه ۴ تیمی و صعود ۲ تیم از هر گروه تغییرات اعمال‌شده در این دوره از رقابت‌ها بود. پرسپولیس، استقلال، سپاهان و صبا نمایندگان ایران در این دوره بودند، اما فقط پرسپولیس از گروه خود صعود کرد و ۳ تیم دیگر حتی دوم هم نشدند.

نتایج پرسپولیس در فصل ۲۰۰۹

مرحله گروهی:پرسپولیس ۳ ـ الشارجه امارات یک (شارجه در دور برگشت از گردونه رقابت‌ها کنار گذاشته شد)/الشباب عربستان صفر ـ پرسپولیس صفر /پرسپولیس ۳ ـ الغرافه قطر یک/الغرافه قطر ۵ ـ پرسپولیس یک/پرسپولیس یک ـ الشباب عربستان صفر / یک هشتم نهایی:پرسپولیس صفر ـ بنیادکار ازبکستان یک

نتایج صبای قم در فصل ۲۰۰۹

الهلال عربستان یک ـ صبا یک /صبا صفر ـ الاهلی امارات صفر/صبا صفر ـ پاختاکور ازبکستان ۲/پاختاکور ازبکستان ۲ ـ صبا یک/صبا صفر ـ الهلال عربستان یک/الاهلی امارات ۳ ـ صبا ۵

نتایج استقلال تهران در فصل ۲۰۰۹

الاتحاد عربستان ۲ ـ استقلال یک/استقلال یک ـ الجزیره امارات یک/ام صلال قطر یک ـ استقلال صفر/استقلال یک ـ ام صلال قطر یک/استقلال یک ـ الاتحاد عربستان یک/الجزیره امارات ۲ ـ استقلال ۲

نتایج سپاهان اصفهان در فصل ۲۰۰۹

سپاهان ۲ ـ الشباب امارات صفر /الاتفاق عربستان ۲ ـ سپاهان یک/بنیادکار ازبکستان ۲ ـ سپاهان ۲/سپاهان صفر ـ بنیادکار ازبکستان یک/الشباب امارات ۲ ـ سپاهان یک/سپاهان ۳ ـ الاتفاق عربستان صفر

* لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰

استقلال، سپاهان، مس و صبا نمایندگان ایران در این دوره بودند که از این جمع فقط سپاهان نتوانست از گروه خود صعود کند. حضور ۳ نماینده‌ ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی و برخورد ۲ تیم ایرانی در این مرحله از جمله اتفاقات
قابل‌توجهی بود که برای اولین بار سال ۲۰۱۰ رقم خورد.

شاخص‌ترین تیم ایرانی هم ذوب آهن بود که علاوه بر صعود به جمع ۸ تیم، به نیمه نهایی و فینال هم رسید، اما همچون همشهری‌اش، سپاهان بازی نهایی را واگذار کرد تا دومین نایب قهرمانی برای فوتبال ایران
به دست آید.

نتایج ذوب آهن در فصل ۲۰۱۰

مرحله گروهی:ذوب آهن یک ـ الوحده امارات صفر/الاتحاد عربستان ۲ ـ ذوب آهن ۲/ذوب آهن ۳ ـ بنیادکار ازبکستان صفر/بنیادکار ازبکستان صفر ـ ذوب آهن یک/الوحده امارات یک ـ ذوب آهن صفر/ذوب آهن یک ـ الاتحاد عربستان صفر

یک هشتم نهایی:ذوب آهن یک ـ مس کرمان صفر

یک چهارم نهایی:ذوب آهن ۲ ـ پوهانگ استیلرز کره جنوبی یک/پوهانگ استیلرز کره جنوبی یک ـ ذوب آهن یک

نیمه نهایی:ذوب آهن یک ـ الهلال عربستان صفر/الهلال عربستان صفر ـ ذوب آهن یک

فینال:ذوب آهن یک ـ سئونگنام ایلهواچونما ۳

نتایج استقلال تهران در فصل ۲۰۱۰

الاهلی عربستان یک ـ استقلال ۲/استقلال صفر ـ الجزیره امارات صفر/استقلال ۳ ـ الغرافه قطر صفر/الغرافه قطر یک ـ استقلال یک/استقلال ۲ ـ الاهلی عربستان یک/الجزیره امارات ۲ ـ استقلال یک

نتایج سپاهان اصفهان در فصل ۲۰۱۰

الشباب عربستان یک ـ سپاهان یک/سپاهان صفر ـ العین امارات صفر/پاختاکور ازبکستان ۲ ـ سپاهان یک/سپاهان ۲ ـ پاختاکور ازبکستان صفر/سپاهان یک ـ الشباب عربستان صفر/العین امارات ۲ ـ سپاهان صفر

نتایج مس کرمان در فصل ۲۰۱۰

مرحله گروهی:مس ۴ ـ الاهلی امارات ۲/ الهلال عربستان ۳ ـ مس یک/ السد قطر ۴ ـ مس یک/ مس ۳ ـ السد قطر یک

الاهلی امارات ۲ ـ مس یک/ مس ۳ ـ الهلال عربستان یک

* لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۱

برای سومین سال متوالی فوتبال ایران با ۴ نماینده در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرد؛ سپاهان، پرسپولیس، استقلال و ذوب‌آهن. این بار ۲ تیم تهرانی نتوانستند از گروه خود صعود کنند، اما ۲ تیم اصفهانی علاوه بر صعود به مرحله حذفی، در یک‌هشتم نهایی هم پیروز شدند. هرچند نتوانستند خود را به نیمه‌نهایی برسانند.

نتایج پرسپولیس در فصل ۲۰۱۱

مرحله گروهی:الاتحاد عربستان ۳ ـ پرسپولیس یک /پرسپولیس یک ـ الوحده یک/بنیادکار ازبکستان صفر ـ پرسپولیس صفر/پرسپولیس یک ـ بنیادکار ازبکستان ۳/پرسپولیس ۳ ـ الاتحاد عربستان ۲/الوحده امارات ۲ ـ پرسپولیس صفر

نتایج ذوب‌آهن اصفهان در فصل ۲۰۱۱

مرحله گروهی :ذوب‌آهن ۲ ـ الامارات امارات یک /الشباب عربستان صفر ـ ذوب‌آهن صفر/الریان قطر یک ـ ذوب‌آهن ۳/ذوب‌آهن یک ــ الریان قطر صفر/الامارات امارات صفر ـ ذوب‌آهن یک/ذوب‌آهن صفر ـ الشباب عربستان یک

نتایج استقلال تهران در فصل ۲۰۱۱

استقلال یک ـ السد قطر یک/النصر عربستان ۲ ـ استقلال یک/ استقلال ۴ ـ پاختاکور ازبکستان ۲/پاختاکور ازبکستان ۲ ـ استقلال یک/السد قطر ۲ ـ استقلال ۲/استقلال ۲ ـ النصر عربستان یک

نتایج سپاهان اصفهان در فصل ۲۰۱۱

الهلال عربستان یک ـ سپاهان ۲ /سپاهان ۵ ـ الجزیره امارات یک/سپاهان ۲ ـ الغرافه قطر صفر/الغرافه قطر یک ـ سپاهان صفر/سپاهان یک ـ الهلال عربستان یک/الجزیره امارات یک ـ سپاهان ۴

حجت‌اله اکبرآبادی / گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.