جنگ نرم جنگ اراده‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سپاه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در اولین همایش فرماندهان و مسئولین نیروی دریایی سپاه به تشریح ابعاد و مراتب ولایت مداری پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ابعاد اعتقادی، رفتاری و عملیاتی، پیوند عاطفی و همسویی و همرایی با ولایت را از مهمترین ابعاد ولایت مداری خواند اظهار داشت: تبعیت و اطاعت محض از ولی از دیگر ابعاد ولایت مداری است.

وی ولایت مداری را متفاوت از ولایت پذیری توصیف و تصریح کرد: برخی افراد تنها در کلام ولایت مدار هستند اما در رفتار و عملکرد ولایت پذیری ندارند.

سعیدی با بیان اینکه یکی از ابعاد مدیریتی فرمانده معظم کل قوا این است که معظم له مایلند فرماندهان انگیزه را ایجاد کنند گفت: وقتی تدبیر مقام معظم رهبری بر رفتن نیروی دریایی سپاه به بندرعباس است تعبد و اطاعت محض از این فرمان مهم و ارزشمند می باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه تکلیف‌مداری را مبنای عملکرد تمامی انسان های ولایت مدار خواند و اظهار داشت: آنچه موجب سعادت انسان‌ها می‌شود تکلیف‌مداری است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به مراتب ولایت‌مداری، ولایت‌مدار ترین افراد را در طول تاریج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) عنوان و خاطرنشان کرد: اکنون نیز می‌توان میان کسانی که در خط مقدم ولایت‌مداری از زمان حضرت امام(ره) تا زمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بودند رتبه بندی کنیم.

وی نوع حرکت افراد در برهه‌های حساس پیش روی انقلاب را معیاری برای ولایت‌مداری آنان خواند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه شرایط ما اکنون شرایط حساسی است گفت: ما در آستانه فتح خیمه معاویه‌ایم و به سمت ظهور امام زمان(عج) پیش می رویم. مردم ما باید بیش از گذشته صبر و استقامت داشته باشند.

وی جنگ نرم را جنگ اراده ها دانست و افزود: دشمنان همواره مشغول توطئه و خباثت هستند و از شیطنت خود کوتاه نمی آیند مگر اینکه ما از اهداف و مرام خود دست برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان یکی از مهم‌ترین اقدامات به منظور زمینه سازی ظهور را کادرسازی عنوان و تصریح کرد: نیروی دریایی سپاه در امر آموزش عقیدتی و تعمیق معنویت با عنوان الگو و نمونه مطرح است و نوع تلاشی که انجام گرفته نشان از اهتمام مسئولان به پایه و اساس معنوی، اعتقادی و باور نیروها دارد.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.