جنگ گوشتی شرق و غرب عالم بالا گرفت

۱۸م آذر ،

روسیه به آمریکا، کانادا، برزیل و مکزیک اخطار داده بود در صورتی که در گوشت صادراتی این کشورها ماده «راکتوبامین» وجود داشته باشد از ورود آن به روسیه جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، مقامات دولت ژاپن اعلام کردند واردات گوشت از برزیل در پی شیوع جنون گاوی در این کشور ممنوع شده است. به نقل از مقامات وزارت بهداشت این کشور، در پی شیوع جنون گاوی در میان احشام در برزیل، ژاپن تا اطلاع ثانوی تنها محصولات گوشتی پخته شده را از این کشور وارد خواهد کرد.

مقامات ژاپنی تصریح کرده اند ممنوعیت واردات گوشت از برزیل مشکلی برای مردم پیش نخواهد آورد، چرا که حجم واردات گوشت از برزیل تنها سه دهم درصد از واردات کلی گوشت ژاپن را تشکیل می دهد. ژاپن پیشتر در سال ۲۰۰۳ در پی شیوع جنون گاوی واردات گوشت از آمریکا را برای مدتی به تعلیق در آورده بود.

از سوی دیگر نیز سازمان فدرال صادرات گوشت آمریکا از توقف صادرات گوشت خوک و گاو به روسیه خبر داده و اعلام کرده است به سبب استانداردهای جدید بهداشتی روسیه از امروز، صادرات گوشت خوک و گاو به این کشور را متوقف می کند.

روسیه پیش از این به آمریکا، کانادا، برزیل و مکزیک اخطار داده بود در صورتی که در گوشت صادراتی این کشورها ماده «راکتوبامین» وجود داشته باشد از ورود آن به روسیه جلوگیری خواهد کرد. از این ماده برای چاق شدن چارپایان استفاده می شود.

این در حالی است که نماینده سازمان فدرال صادرات گوشت آمریکا استانداردهای جدیدی بهداشتی روسیه را اقدام تلافی جویانه مسکو در برابر تصویب قانون تازهی دانست که کنگره آن را علیه روسیه تصویب کرد. حدود ۱۱۰ کانتینر حامل گوشت از آمریکا به ارزش ۲۰ میلیون دلار در راه روسیه است که با قانون تازه برگشت خواهند خورد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.