جنیفر گراهام؛ دختر قورباغه ای/ اولین دانش آموزی که به صورت قانونی اقدام به گرفتن حقوق دانش آموزی و زنده شکافی کرد

دختر قورباغه ای

 

دیده بان حقوق حیوانات/ فاطمه مقدم: دانش آموزان شهرهای کالیفرنیا، ایلینویز، نیوجرسی، نیویورک، اورگان، پنسیلوانیا، رودآیلند و ویرجینیا که در خصوص تشریح حیوانات زنده دچار سردرگمی اخلاقی هستند، حق انتخاب جایگزینی متفاوت به جای تشریح و گرفتن حق حیات موجودات جاندار را بدون اعتراض معلمان دارا می باشند. این قانون در ۹ ایالت فوق و ایالات دیگر، مورد تصویب قرار گرفته و به نام ‘حق انتخاب دانش آموزان’ نام گذاری شده است که به دانش آموزان تضمین لازم جهت انتخاب جایگزین بهتر را بجای تشریح موجود دارای حیات زنده می دهد. این قوانین نخستین بار درسال ۱۹۸۷ به واسطه اقدامات قانونی جنیفر گراهام دانش آموز دبیرستانی در کالیفرنیا وضع گردید.

جنیفر به عنوان یک گیاهخوار متعهد و دوستدار حیوانات کالاهایی را که بروی حیوانات آزمایش می شدند، خریداری نمی نمود. بنابراین  وقتی با تشریح قورباغه در کلاس زیست شناسی اش مخالفت کرد مورد تهدید واقع شد که در صورت عدم تشریح قورباغه، نمره پایین به وی داده خواهد شد. اعلامیه ای مبنی بر اصرار اینکه او میبایست به جای دادن پیشنهاد برای یک جایگزین غیر حیوانی پیشرفته تر، قورباغه را تشریح کند، مقابل برد دبیرستان زده شد. او به خاطر عدم تشریح قورباغه نمره c را دریافت کرد. جنیفر به همراه مادرش و کمک و پشتیبانی گروه های حامی حیوانات اقدامی قانونی علیه دبیرستان انجام داد.

اعتراض جدی جنیفر منجر به یک مبارزه قانونی ۴ ساله شد که در نتیجه مساله عدم تشریح حیوانات زنده و رعایت حقوق دانش آموزان به عرصه رسانه کشیده شد. این اقدام دلسوزانه جنیفر منجر به دریافت جایزه CBS*  با نام گذاری ‘داستان جنیفر گراهام دختر قورباغه ای‘ گردید. این اقدام از این جهت قابل ملاحظه است که با طی شدن مراحل قانونی توسط جنیفر، در سال ۱۹۹۸ لایحه ای در قانون ایالت کالیفرنیا به تصویب رسید که حکم ‘جایگزین هایی برای زنده شکافی‘ را برای دانش آموزان ابتدایی و مقاطع بالاتر که  بنا به دلایل اخلاقی مخالف تشریح حیوانات زنده بودند، مسلم دانست .

در پایان اگرچه دعوای حقوقی اش علیه مدرسه بدون محاکمه به توافق رسید، او به عنوان پاداش در کلاس خود ابقاء و نمره A را دریافت کرد. دبیرستان وى ملزم به پرداخت پاداش قانونى شد. ایستادگى جنیفر گراهام علیه کالبد شکافى مقدمات قانونی را آغاز کرد که راه را برای دانش آموزان بعدی هموار نمود.

______________________

* School Break special

منبع: وبگاه رسمی ایرانیان مخالف آزمایش روی حیوانات به نقل از animalearn.org

______________________

خلاصی حیوانات آزمایشگاهی با انتقال سلول‌های زنده انسانی به تراشه ابداعی محققان

اعتراض گسترده به هواپیمایی چین برای انتقال میمون‌های آسیایی به امریکا

پل مک کارتنی: آزمایش روی حیوانات غیر قابل اعتماد و ظالمانه است

اقدام کنید! از هواپیمایی فرانسه بخواهید به حمل میمون های آزمایشگاهی پایان دهد

ممنوعیت آزمایش روی حیوانات در هند

 

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.