جهاددانشگاهی می‌تواند خلاء فرهنگی موجود در جامعه را اشباع کند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند علم دار تولید و ویرایش فرهنگی علیه جنگ نرم در جامعه امروز باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مجتبی نظری در شصت و هشتمین گردهمایی معاونان فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد مسئولیت خطیر و حساس متولیان فرهنگی به عنوان افسران جنگ نرم در مبارزه با بمباران فرهنگی جامعه ابراز داشت: پرچم دفاع از ارزشهای پاک دینی و انقلابی ما را که خون شهدا بهای آن بوده است، کسانی باید عهده دار شوند که از دو حسن استراتژی مقاومت و معرفت نسبت به مسائل روز برخوردار باشند.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی از مسئولان و اساتید و متولیان فرهنگی در دانشگاه‌ها، افزود: خلا معرفت در فضای مجازی و تصویری، اصلی‌ترین مشکل فرهنگی در جامعه و دانشگاههاست.

حجت الاسلام نظری ادامه داد: اگر ما به عنوان علم دار فرهنگی از کنار تمامی توطئه‌های ریز و درشت دشمن به آسانی بگذریم مطمئنا هزینه‌ها و تلفات بالایی در این راستا متحمل خواهیم شد.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های بالای جهاد دانشگاهی در زمینه‌های علمی و آموزشی بیان کرد: جهاددانشگاهی در زمینه فرهنگی هم باید به موازات سایر فعالیتها، بیش از پیش همت و تلاش کند تا با دستاوردهای جدید خود در اشباع خلا فرهنگی جامعه و دانشگاه یکه تازی نماید.

نظری ارائه معرفتهای ناب، تبادل اطلاعات فرهنگی میان حوزه و دانشگاه‌ها، ارتباط متولیان فرهنگی دانشگاهها با یکدیگر، تلاش در جهت اصلاح دستورالعملهای شورای فرهنگی، کناره‌گیری از برنامه‌های کلیشه‌ای، حضور فعال و گسترده در فضای مجازی، تصویری و هنری با تاکید بر ارزشهای ناب و اصیل دینی و انقلابی را گام هایی اساسی در ایجاد تحول برای مقابله جدی با جنگ نرم فرهنگی دانست.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.