جهاد دانشگاهی طی ۴ دهه در عرصه تحقیقات علوم پزشکی، قدم‌های موثری برداشته است

رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در مراسم رونمایی از سنگ بنای مرکز ملی نخستی‌سانان و مرکز تحقیقات پیش بالینی پزشکی بازساختی رویان تأکید کرد: جهاد دانشگاهی در عرصه تحقیقات علوم پزشکی در طی ۴ دهه، قدم‌های مؤثری برداشته و تلاش کرده است به کارهای اولویت‌دار یا زمین‌مانده ورود پیدا کند.

به گزارش ممتازنیوز، دکتر عبدالحسین شاهوردی گفت: امیدواریم با لطف و عنایت پروردگار، این آغاز، پایان خیری به همراه داشته باشد. با ذکر صلوات یادی می‌کنیم از دکتر کاظمی آشتیانی، بنیانگذار پژوهشگاه رویان که همواره در شروع هر فعالیتی، به منظور همراهی و همدلی و ایجاد برکت در کار و عاقبت‌بخیر شدن آن برنامه، با نذر صلوات، دوستان را همراه می‌کرد. امیدواریم این کار بزرگ نیز که یکی از حلقه‌های زنجیره تحقیقات علم پزشکی است، به سرانجام نیک ختم شود و به عنوان یک کار خیر و صواب در ایام فعالیت همه عزیزان به یادگار بماند.  

دکتر شاهوردی تأکید کرد: از حمایت‌های مهندس اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، دکتر هدایت، مدیرعامل شرکت عمران پردیس تشکر و قدردانی می‌کنم که در این مسیر، همراهی آنها را به عینه شاهد بودیم.

رئیس پژوهشگاه رویان گفت: اجرای پروژه‌های تحقیقاتی علم پزشکی به خصوص پروژه‌هایی که منجر به تولید یک محصول یا پروتکل درمانی می‌شود، زمان‌بر بوده و زیرساخت‌ها و حمایت‌های خاص خود را می‌طلبد. جهاد دانشگاهی در عرصه تحقیقات علوم پزشکی در طی ۴ دهه، قدم‌های موثری برداشته و تلاش کرده که به کارهای اولویت‌دار یا زمین‌مانده ورود پیدا کند و با نیت خیر بانیان و همت جهادی همه همکاران در عرصه‌های پزشکی تولیدمثل و درمان ناباروری، سلول‌های بنیادی و سلول‌درمانی، بیوتکنولوژی، تولید حیوانات شبیه‌سازی‌شده و تراریخته، پزشکی مبتنی بر فرد، پزشکی سرطان، جهاد دانشگاهی پرچم‌دار بوده است؛ هم در ایجاد زیرساخت‌ها و هم در تربیت نیروی انسانی و هم پروژه‌هایی که واقعاً نامی شده‌اند و نام جهاد دانشگاهی در عرصه علم پزشکی زنده نگه داشته شده است.

وی افزود: پروژه‌های زیادی در سطح آزمایشگاهی انجام و نتایج آن مکتوب می‌شود، ولی تعداد کمی از آنها در سطح پایلوت یا پیش‌بالینی بخاطر هزینه‌های زیاد، به سرانجام می‌رسند. پژوهشگاه رویان سعی کرده است که این زنجیره علمی را در حد یک الگو دنبال کند و امروز تحقیقات آزمایشگاهی در پژوهشگاه رویان به خوبی اجرا می شود و در سطح پیش‌بالینی هم حدود یک دهه است که زیرساخت‌های آن با حمایت دفتر رهبری و جهاد دانشگاهی مهیا شده است. امروز به منظور توسعه این فعالیت، ساخت این مرکز تحقیقاتی پیش‌بالینی پزشکی بازساختی آغاز می‌شود و حمایت دولت را هم شاهد هستیم و امیدواریم حمایت مسئولین منطقه هم به کمک بیاید و بتوانیم در زمان محدود، فاز یک کار را دنبال کنیم.

دکتر شاهوردی خاطر نشان کرد: پژوهشگاه رویان در این عرصه در فازهای پیش‌بالینی، در زمنیه پارکینسون، قطع نخاع، بیماری‌های کلیه، سیستم عصبی، حدود ۱۳ طرح را انجام داده است و پیش‌آگهی‌های بسیار خوبی دارد و امیدواریم در سال آینده بتوانیم فاز بالینی را آغاز کنیم.

مراسم رونمایی از سنگ بنای مرکز ملی نخستی‌سانان و مرکز تحقیقات پیش بالینی پزشکی بازساختی رویان عصر امروز (۲۴ دی‌ماه) با حضور مهندس محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، دکتر عبدالعظیم رضایی، فرماندار پردیس، دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی و جمعی از مسئولین در منطقه پردیس برگزار شد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.