جهاد علمی زمینه‌ پیشرفت‌های سیاسی را هموار می‌کند

فروردین ۱۴۰۳

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی گفت: یک کشور هر اندازه که در عرصه‌های علمی و بین‌المللی پیشرفت داشته باشد در زمینه‌های سیاسی نیز موفق‌تر خواهد بود.

“سعید قبادی” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با تأکید بر اینکه دانشجویان قشر فرهیخته جامعه به حساب می‌آیند، اظهار داشت:‌ دانشجویان و نخبگان دانشگاهی به دلیل روحیه و نشاط جوانی تاثیر بسزایی در روند تحولات اجتماعی دارند و می‌توانند فعال‌تر و پویاتر در این عرصه‌ گام بردارند.   
 
وی با بیان اینکه نکته‌ حائز اهمیت در فعالیت‌ دانشجویان دوری از محافظه‌کاری است، بیان داشت: دانشجویان با روحیه مطالبه‌گر خود می‌توانند به خوبی فضای فرهنگی‌ و سیاسی جامعه را رصد کرده و نسبت به آن نقش‌آفرینی کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: البته شور و نشاط  و انقلابی در دانشجویان باید با عقلانیت همراه باشد تا منجر به انحراف آنان از اهداف و آرمان‌های اصلی انقلاب نشود.  
 
قبادی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه “قدرت یک کشور بستگی به میزان پیشرفت علمی آن دارد”، عنوان کرد:‌ یک کشور هرقدر در عرصه‌های علمی و بین‌المللی پیشرفت داشته باشد در زمینه‌های سیاسی نیز موفق‌تر خواهد بود که این امر با جهاد علمی رابطه‌ تنگاتنگی دارد. 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه عملکرد معتدل در تشکل‌های دانشجویی باید به عنوان یک اصل در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: دانشجویان همیشه در مقابل افراط‌ و عملکرد‌هایی که با آرمان‌های انقلاب مغایرت داشته واکنش نشان داده‌اند و وظیفه آن‌ها حمایت از این ارزش‌ها است.

انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.