جهانگیری: روزها و ماه های امیدوار کننده در پیش است

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تغییر رفتار دولت هایس که منابع مالی کشور را مسدود کرده اند، گفت: احساس می کنم روزها و ماه های امیدوار کننده در پیش است.

به گزارش ممتازنیوز، اسحاق جهانگیری ظهر امروز در مراسم بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز با تشکر از همه خیرین بابت کار مهمی که انجام می دهند، اظهار کرد: حجم اعتبارات خیرین در آموزش و پرورش اعتبار قابل توجهی است.

وی ادامه داد: یکی از مقبول ترین امور خیرخواهانه در کشور اقدام به مدرسه سازی است که کمک به بزرگی به آموزش و پرورش می کند. مدرسه کانون اصلی توسعه کشور است و مدرسه سازی برای پیشبرد عدالت آموزشی و تقویت روحیه همبستگی بین مردم اهمیت دارد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: یکی از آرمان های جمهوری اسلامی عدالت است. در بین جنبه های مختلف عدالت، عدالت آموزشی از مهم ترین جنبه های عدالت است‌. صحنه هایی که در مناطق محروم می بینیم دردآور و نگران کننده است، ولی هیچ کدام نسبت به نبود امکانات آموزشی دردآورتر نیست.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به لزوم کمک دولت و خیرین به مناطق محروم، تصریح کرد: برای مردم هیچ‌چیزی مهم تر از استقرار عدالت و رفع تبعیض نیست. این مسأله برای مردم مهم است.

جهانگیری در ادامه گفت: ما با تحریم ها و بیماری کرونا مواجه ایم. کرونا تمام جنبه های زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است و اثر آن در برخی بخش ها نگران کننده شده است. همه می دانیم آموزش تعطیل بردار نیست و حضور دانش آموزان و معلمان در مدارس اثرات مثبت زیادی دارد، ولی بخاطر کرونا و اهمیت سلامت دانش آموزان و معلمان مدارس تعطیل و شبکه شاد راه اندازی شد تا آموزش به صورت مجازی دنبال شود، ولی حتما شوکی به این حوزه وارد شد و باید کاری کنیم که عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

معاون اول رییس جمهور همچنین تصریح کرد: یکی از دغدغه های ما این است که خیلی از دانش آموزان به ابزار لازم از جمله تلفن همراه هوشمند برای تحصیل از طریق شبکه شاد دسترسی ندارند. دولت، خیرین و آحاد مردم باید کمک کنند که فرزندی از فرزندان ما از این ابزارها محروم نشود.معلمان کارهای ارزشمندی در این مدت انجام داده اند خانم معلمی در بیمارستان بستری بود اما آموزش را تعطیل نکرد، معلمی روستا به روستا رفت و به دانش آموزان درس داد. باید دست این معلمان را بوسید.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد مرحوم حافظی و سایر خیرین، گفت: ما در مقطعی با شش قدرت بزرگ دنیا توافق کرده و برجام امضا شد و تحریم ها لغو شد، اما امریکایی ها کار ضدانسانی و غیرعقلایی کردند و از برجام خارج شده و هدف خود را اعمال فشار بر مردم ایران قرار دادند تا به مردم درد وارد شود. آنها دارو را تحریم کردند ما برای خرید تجهیزات پزشکی به مبلغ ۷۰ میلیون دلار با سازمان بهداشت جهانی به توافق رسیدیم اما بعد یکسال هنوز امکان وارد این تجهیزات فراهم نشده است.

وی اعلام کرد: آمریکایی ها فشار آوردند تا مردم را به خیابان بکشانند و نظام را تسلیم یا دچار فروپاشی کنند، اما ایستادگی ملت موجب شکست دشمن شد. همراهی مردم در شکست دادن آمریکا یک سند بزرگ تاریخی است که در تاریخ جهان می ماند.مردم احساس کردند که رفتار مسئولان هم منطقی است و چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا به دولت فشار نمی آوردند که دولت با ترامپ مذاکره کند.

وی اضافه کرد: امروز مقامات آمریکا اعتراف دارند که فشار حداکثری شکست خورده است. الان هم تا زمانی که آمریکا دست از لجاجت و کینه توزی و اقدامات علیه ملت ایران دست برندارند ، ما باید بر مبنای عقل و منطق و رفتاری مورد قبول مردم اقدام کنیم.

وی با اشاره به تصویب قانونی برای مقابله با اقدامات آمریکا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما در دولت در آن مقطع نظرات خود را مکتوب به مجلس و شورای نگهبان اعلام کردیم اما پس از تایید قانون، ما پذیرفتیم که قانون را باید اجرا کنیم اما قانون را به روشی اجرا کردیم که آمریکا نتواند فشار خود را به ایران افزایش دهد. جهانیان از نحوه برخورد ما در اجرای این قانون شوکه شدند. ما با آژانس انرژی اتمی توافق کردیم و الان توپ در زمین آنهاست.

معاون اول رییس جمهور یادآورشد:رهبر معظم انقلاب فرمودند ما دنبال سلاح هسته ای نیستیم اما آنها فکر می کردند که ما جلو نظارت را می گیریم تا به این سمت برویم ولی ما دنبال سلاح هسته ای نیستیم.

وی در پایان گفت: احساس می کنم روزها و ماه های امیدوار کننده در پیش است. کشورهایی که منابع ما را مسدود کرده اند مثل کره و ژاپن اعلام می کنند منابع شما را آزاد می کنیم. امیدوارم دوران سختی و تلخی برای ملت ما زودتر تمام شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.