جهان‌بینی: تحلیل خبرنگاران از ورزش باید کارشناسانه باشد

خبرگزاری آریا- مدیر کل ورزش و جوانان استان قم از اصحاب رسانه خواستار تحلیل کارشناسانه از رویدادها و اتفاقات ورزشی در قم شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، عباس جهان‌بینی  در دیدار با اعضای موسسه رسانه‌ گستر کریمه اهل بیت قم که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، تصریح کرد: تاسیس و راه‌اندازی این کمیته را که یکی از نیازهای مهم ورزش قم بود را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم از این به بعد شاهد تحلیل‌های صحیحی از وقایع ورزش قم باشیم.
وی ادامه داد: صد در صد نیاز است که این موسسه تشکیلاتی قوی و منسجم داشته باشد زیرا هنوز در قم به خبرنگاری و عکاسی ورزشی از دید حرفه‌ای نگاه نمی‌شود در حالی که این دو حرفه خطیر نیاز به دانش و علم روز خود دارد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با تقدیر از تلاش و جدیت خبرنگاران و عکاسان ورزشی در پوشش رویدادهای مختلف ورزشی در قم، اظهار داشت: نیاز امروز ورزش قم این است که خبرنگارانی آگاه و حرفه‌ای بتوانند اتفاقات مهم آن را تحلیل کنند.
جهان‌بینی یاد آور شد: تاسیس موسسه رسانه‌ گستر کریمه اهل بیت قم می‌تواند در تربیت نیروی انسانی ماهر،‌ کیفیت بخشی به امور رسانه در حوزه ورزش و همچنین آموزش صحیح و علمی این حرفه‌ مهم در جامعه به صورت کاملا مثبت اثرگذار باشد.
وی در ادامه از ارائه برخی تسهیلات توسط این اداره کل به اصحاب رسانه فعال در ورزش قم خبر داد و بیان داشت: این آمادگی را داریم که خدماتی نظیر استفاده از استخر و سالن ورزشی را در اختیار خبرنگاران ورزشی قرار دهیم.
مدیر کل ورزش و جوانان استان قم تاکید کرد: این اداره کل اصحاب رسانه فعال در ورزش استان اعم از خبرنگاران و عکاسان ورزشی را جزیی از خانواده ورزش می‌داند که با انعکاس صحیح اخبار رویدادها و مسابقات مختلف ورزشی زمینه دلگرمی و تلاش بیشتر در مجموعه این اداره کل و در بین تیم‌ها و ورزشکاران استان قم را فراهم می‌کند.
وی تصریح کرد: ورزش همواره دو جنبه برد و باخت دارد ولی موضوع مهم این است که در مواقعی که در یک رویداد ورزش با شکست رو به رو می‌شویم، خبرنگاران فعال در حوزه ورزش از دید حرفه‌ای و با نگاه کارشناسانه عوامل منجر به باخت را بررسی و تحلیل کنند نه اینکه خدای ناخواسته احساساتی شده و بدون دقت و تحلیل مناسب، یک مجموعه یا یک فرد را مقصر بدانند.
جهان بینی عنوان داشت: یک ورزشکار وقتی در میدان ورزش افتخار کسب می‌کند و بر روی سکو قرار می‌گیرد موجب غرور مردم شهر خود است و بسیاری از نوجوانان و جوانان جامعه وی را الگوی خود قرار می‌دهند، بنابراین اصحاب رسانه می‌توانند با نشان دادن قهرمانان رشته‌های مختلف را بیش از پیش به مردم بشناسانند.
گفتنی است: در این دیدار اعضای موسسه رسانه‌ گستر کریمه اهل بیت قم در دیدار با عباس جهان‌بینی و رسول منعم مدیر کل و معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم به بیان اهداف خود از راه‌اندازی این انجمن پرداختند.
مدیر کل ورزش و جوانان استان قم در بازدید از روند اجرایی بزرگترین سالن ورزشی قم گفت: این سالن با گنجایش ۴۵۰۰ نفر در سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
برای این منظور عباس جهان‌بینی مدیر کل ورزش و جوانان استان قم صبح یکشنبه به اتفاق سیدمهدی سیدی مسئول دفتر فنی این اداره کل از نزدیک آخرین مراحل احداث بزرگترین سالن ورزشی قم را زیر نظر گرفت.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار مهر، تصریح کرد: در حال حاضر در منطقه پردیسان پرو‍ژه عظیم ۴۵۰۰ نفره امام رضا در دست احداث است که با پیش بینی اداره کل ورزش و جوانان بهره‌برداری از آن در سال صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: در سفر هیئت دولت به استان قم در فرودین ماه سال ۱۳۸۷ که دومین سفر استانی به قم محسوب می‌شود، یکی از مهم‌ترین مصوبات این سفر در بخش ورزش، احداث یک سالن ورزشی چند منظوره با ظرفیت ۴ هزار و ۵۰۰ تماشاگر بود.
عباس جهان‌بینی با اشاره به پیشرفت‌های مطلوب در روند احداث این سالن بزرگ ورزشی، تصریح کرد: روند اجرای پروژه نسبت به سال گذشته به مراتب بهتر شده است اما همچنان انتظار ما از پیمانکار طرح، سرعت بخشیدن به روند پیشرفت این سالن است.
وی یاد آور شد: یکی از مهمترین پیش‌بینی‌ها برای تسریع در روند احداث آن، تلاش برای اجرای سقف این سالن ورزشی ۴۵۰۰ نفره است که در مجموع پیش بینی ما این است که با شرایط فعلی، این طرح در سال مورد بهره‌برداری واقع شود.
در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در ورزش قم رخ داده است
مدیر کل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در ورزش قم رخ داده است که در کنار تلاش برای توسعه ورزش همگانی و همچنین اهتمام در زمینه رشد و گسترش ورزش قهرمانی، اقدامات خوبی در بخش عمرانی و توسعه زیرساخت‌های ورزش صورت گرفته است.
وی یاد آور شد: در سال‌های اخیر کمتر اتفاق افتاده است که در طول یک سال شاهد بهره‌برداری یا افتتاح چندین طرح ورزشی در قم نباشیم، زیرا با حمایت‌های بسیار خوبی که سازمان تربیت بدنی سابق و وزارت ورزش و جوانان فعلی و همچنین استانداری قم از ورزش دارد، ساخت و سازهای خوبی در ورزش قم در بخش عمرانی تحقق یافته است.
عباس جهان‌بینی تصریح کرد: بهره‌برداری از سالن ورزشی ۴۵۰۰ نفره امام رضا (ع) این امکان را به ورزش قم می‌دهد که رقابت‌های مهم ورزشی استان در آن برگزار شود، ضمن اینکه می‌توانیم میزبان بزرگترین رویدادهای ورزشی کشور نیز باشیم.
مدیر کل ورزش و جوانان استان قم عنوان داشت: در ساخت و سازهایی که در ورزش قم صورت گرفته است، سعی شده نگاه ویژه‌ای به تامین فضاهای مورد نیاز ورزش بانوان نیز بشود و خوشبختانه در این راستا چندین سالن و استخر ویژه بانوان در قم به بهره برداری رسیده است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.