جهان اسلام بیش از هر زمانی به پیروی از اندیشه های امام خمینی (ره) نیاز دارد

‘نفیق الله آشیروف’ روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در مسکو، افزود: امام (ره) با دوراندیشی و اطلاع از تمام نقاط ضعف و قوت مسلمانان، با درایت و دوراندیشی بی مانندی راه های خروج جهان اسلام از این وضعیت و حرکت در مسیر تعالی و پیشرفت را نشان داد.

وی افزود: مهم ترین وصیت امام خمینی (ره) اتحاد مسلمانان بود و همچنانکه قرآن کریم مسلمانان را به چنگ زدن به ریسمان الهی دعوت می کند، رهبر کبیر انقلاب اسلامی هم همواره بر اتحاد شیعه و سنی به عنوان یکی از واحبات تاکید و اصرار داشت.

مدیر شورای مفتی های روسیه خاطرنشان کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با وجود عشق و علاقه به اهل بیت پیامبر (ص) هیچ فرقی میان شیعیان و سنی ها قائل نبود و همه را به وحدت با یکدیکر و از یاد بردن اختلافات دعوت می کرد.

آشیروف با بیان اینکه بیداری اسلامی در شماری از کشورهای عربی الهام گرفته از اندیشه های حضرت امام (ره) می باشد، افزود: نغمه های آزادی بسیاری از کشورهای منطقه خاورمیانه عربی را فرا گرفته و این امر باعث ناخرسندی دشمنان گردیده است.

رهبر مسلمانان روسیه با اشاره به دستیابی ایران به پیشرفت های بزرگ در عرصه های مهمی همچون اقتصادی، صنعتی ، فناوریهای پیشرفته و علمی گفت: ایران امروز به قدرتمندترین کشور منطقه تبدیل شده است و با توانمندی از ارزش های اسلامی و آرمانهای حضرت امام راحل (ره) دفاع و در جهت تحقق آنها در عرصه بین المللی حرکت می کند.

وی افزود: امروز هیچ قدرتی توانایی متوقف کردن پیشرفت های ایران را ندارد و حتی آمریکا و متحدان غربی این کشور که مخالفان سنتی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شوند، با تمام سنگ اندازی و مانع تراشی شان به این واقعیت اعتراف می کنند.

مفتی مسلمانان روسیه خاطرنشان کرد: این امر نشانگر محاسبات غلط آمریکا در باره حکومت ایران و بویژه نقش اسلام در حکومت و جامعه اسلامی این کشور می باشد.

رییس اداره مسلمانان بخش آسیایی روسیه در پایان بر لزوم تلاش برای رفع اختلافات میان کشورهای اسلامی تاکید کرد و گفت: امیدواریم روزی فرا برسد که همه کشورهای اسلامی دست در دست یکدیگر برای تحقق آرمانهای امام راحل (ره) که همانا عدالت و عدل و برابری در سطح جهانی می باشد سعی و کوشش و برنامه ریزی کنند.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۲۷۹۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.