جهان در کمتر از یک میلیارد سال آینده نابود می گردد

فروردین ۱۴۰۳

حتما شما هم در روزنامه ها، مجلات و پایگاه اینترنتی های مختلف تاکنون دربارهٔ نابودی جهان و انفجارهای عجیب و غریبی که پیش بینی کرده اند مطالبی را خوانده اید!

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛  براساس پژوهش های تازه دانشمندان یکی از دانشگاه های اسکاتلند که مدعی شده اند تمام حیوانات و گیاهان زمین در چند میلیارد سال ‌آینده  از بین خواهند رفت.

 در حال حاضر افزایش میزان دی اکسید کربن در جو سبب شده که دمای جهان بسیار افزایش یافته و گرم شود به همین سبب بسیاری از محققان در تلاش برای کاهش میزان  گازهای گلخانه ای می باشند.

 اما هر چه روزها می گذرد و ستاره خورشید پیرتر می گردد و سن آن افزایش می یابد دما و حرارت آن نیز بالا می رود در نتیجه تبخیر و واکنش های شیمیایی بیشتر  با آب باران سبب کمتر شدن دی اکسید کربن در جو خواهد شد.

 دانشمندان بر این باورند که در کمتر از یک میلیارد سال آینده سطح این گاز برای ادامه حیات گیاهان فتوسنتزی کاهش می یابد و با این اتفاق گیاهان نیز کاهش یافته و حیوانات گیاهخوار نیز از بین می رود و کم کم حیات بر روی زمین نابود می گردد در یک میلیارد سال بعد اقیانوس ها به طور کامل خشک شده و تنها سخت جان ترین میکروب ها باقی می ماند این پیش بینی در  نشست علمی نجوم در دانشگاه سنت ونه روز ارائه شده است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.