جهان عرب خواستار آزادی در چارچوب ارزش‌های اسلامی و دینی است

۱۴فروردین۱۳،

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: جهان عرب خواستار آزادی در چارچوب ارزش‌های اسلامی و دینی است؛ مردم خواستار دموکراسی می باشند و نمی‌خواهند دین را کنار بگذارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از مشهد، علی‌اکبر ولایتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه  بیداری اسلامی مسئله روز جهان اسلام است اظهار داشت: موج تازه بیداری اسلامی از جمهوری اسلامی ایران نشأت می‌گیرد؛ در امواج قبل نیز ایران نقش درجه اول را در این موضوع داشته که در آینده نیز بیشتر می‌شود.
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل ادامه داد: طرف‌های بین‌المللی که منافع نامشروع آن‌ها به خاطر پیشرفت و پیچیدگی بیداری اسلامی به خطر می‌افتد عکس‌العمل‌های مختلفی را در برابر این موضوع نشان می‌دهد که بعضی از نمونه‌های آن مانند جنگ تحمیل شده به سوریه و علیه ملت آن‌ها در منطقه است.
 
ولایتی با تاکید بر اینکه جنگ در سوریه در ابتدا به بهانه دموکراسی واقعی اتفاق افتاد یاداور شد: اشخاصی مانند القاعده انفجارات کور را در این منطقه انجام می‌دهند و مردم بی‌گناه را از بین می‌برند زیرا از رو در رو کار کردن مأیوس شدند.
 
وی تصریح کرد: این گروه در شورای امنیت نمی‌تواند چیزی را علیه سوریه تصویب کند زیرا از ۵ عضو آن ۲ عضو که روسیه و چین است مخالفت خود را اعلام می‌کنند.
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل یادآور شد: چند کشور مرتجع عربی مصوبات بی‌خاصیتی را علیه دولت سوریه تصویب می‌کنند.
 
ولایتی خاطرنشان کرد: انفجارهای کور در کشور عراق و یا تفرقه‌های مذهبی که بین شیعه و سنی، کرد و عرب از زمان جنگ جهانی اول بی‌سابقه بوده هم اکنون در این کشور اتفاق می‌افتد و طرف‌های بین‌المللی به هیچ وجه قصد توقف این توطئه‌ها را ندارد اما هر کاری که آن‌ها در این راستا انجام دهند امثال بن‌علی و حسنی مبارک و یا فردی افسارگسیخته مانند قذافی باز نمی‌گردند.
 
وی جهان عرب را بیدار شده تلقی کرد و افزود: جهان عرب خواستار آزادی در چارچوب ارزش‌های اسلامی و دینی است؛ مردم خواستار دموکراسی می باشند و نمی‌خواهند دین را کنار بگذارند و هر رفراندومی که در جهان اسلام به صورت آزاد برگزار شود تمام مردم به اسلام رأی می‌دهند که این امر مبین مردم‌سالاری دینی است.
 
ولایتی تصریح کرد: ایجاد مشکلات و تحریم‌ها و محصور کردن کشورهای اسلامی و همچنین ایجاد تفرقه و توطئه علیه آن‌ها جزو کارهای روتین طرف‌های بین‌المللی شده و تمرکز اصلی آن‌ها بر روی جمهوری اسلامی ایران است.
 
دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: در آینده نیز بیداری اسلامی ادامه می‌یابد و با پیچیدگی‌هایی که در روبروی خود دارند نیازمند تدابیر بیشتری است.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.