جوابیه بانک قرض‌الحسنه مهر به یک خبر

بینا- بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در واکنش به مصاحبه معاون نظارتی بانک مرکزی با فارس با موضوع «انقضای مجوز بانک قرض‌الحسنه مهر ایران/ مجوز جدید نیازمند بررسی»، جوابیه‌ای به بینا ارسال کرد که براساس قانون مطبوعات منتشر می‌شود.
به گزارش بینا، در جوابیه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران آمده است: همانگونه که مطلع می‌باشید رسانه‌های گروهی نقش بسیار مهمی در تنویر افکار عمومی با اطلاع‌رسانی دقیق از فعالیت و عملکرد سازمانها دارند به گونه‌ای که می‌توان رسانه‌ها را به عنوان یکی از ارکان مهم اطلاع‌رسانی کشور نام برد. نظر به درج مصاحبه منتسب به آقای درویشی معاون نظارتی بانک مرکزی در آن خبرگزاری وزین (مورخ ۲۶/۶/) با بررسیهای بعمل آمده و اعلام روابط عموم آن بانک، هیچگونه مطلبی از سوی آقای درویشی در این خصوص عنوان نشده و تاکنون مصاحبه‌ای با این مضمون انجام نشده است.
بدیهی است افتتاح ۵۰۰ شعبه، عضویت در شبکه شتاب، ساتنا، پایا، تودیع سپرده‌های قانونی در بانک مرکزی و … مستنداتی بر وجود مجوز فعالیت این بانک بعنوان اولین بانک تخصصی قرض‌الحسنه که داعیه رفع معضلات اقشار محروم جامعه را دارد می‌باشد.
علیهذا در شرایط فعلی که هجمه‌های مختلف اقتصادی استکبار جهانی از جمله در خصوص بانکها هر روز وارد مرحله جدیدی می‌شود و به فضل الهی با رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری نیز تاکنون بی‌اثر بوده است ضرورت دارد هر مطلبی با بررسی جنبه های دقیق تخصصی آن اطلاع رسانی شود با عنایت به مراتب مذکور خواهشمند است به منظور تنویر افکار عمومی دستور فرمایید طبق قانون مطبوعات جهت درج جوابیه روابط عمومی این بانک اقدام لازم بانجام رسد.

 

** توضیحات بینا

اگرچه خبر مربوطه از سوی سایت بینا با عنوان “مجوز موقت بانک قرض‌الحسنه منقضی شد ” با درج منبع خبر منتشر شده است لذا برای تنویر افکار عمومی و صحت و سقم خبر ذکر شده نظرخوانندگان محترم را به توضیحات فارس جلب می کنیم.

نکات و موارد مطرح شده از سوی این بانک در حالی اعلام می شود که تصویر موافقت اصولی اولیه تأسیس این بانک جهت اطلاع عموم و تنویر بیشتر افکار عمومی از شرایط و ضوابط تأسیس بانک مذکور به پیوست منتشر می‌شود.

اینکه پس از انقضای مدت فعالیت (۲ سال)، تداوم انجام عملیات بانکی توسط بانک مذکور بدون رعایت پیش شرط تعیین شده در متن موافقت اولیه (تغییر شخصیت حقوقی از سهامی خاص به سهامی عام پس از سپری شدن ۲ سال) با چه ضوابطو توجیهی ادامه یافته را به افکار عمومی واگذار می کنیم.

 

 

نکته دوم در مورد تکذیب مصاحبه جناب آقای درویشی، معاون نظارتی بانک مرکزی با فارس در مورد انقضای مهلت فعالیت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است.

جای بسی تعجب است که تکذیب انجام این مصاحبه (علیرغم وجود فایل صوتی) به جای آنکه توسط نهاد مربوطه (بانک مرکزی) صورت گیرد توسط بانک مذکور (قرض‌الحسنه مهر ایران) صورت گرفته است.

با وجود آنکه صحت اخبار خبرگزاری فارس نیاز به اثبات ندارد، فایل صوتی مصاحبه با معاون نظارتی بانک مرکزی به جهت روشن شدن حقایق برای مسئولان خدوم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بر روی خروجی خبرگزاری قرار می‌گیرد.

برای شنیدن مصاحبه مذکور کلیک کنید.

RSS

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. شاهین:

    خبر نگار این خبر  ناشیانه و یا از روی نادانی و حماقت بیانات اقای درویشی را تحریف و  خبر را به این صورت اعلام نموده است.مجوز این بانک در مرحله بعدی تمدید شده است.بدوا نام این بانک در ردیف بانکهای دولتی درج گردیده بود و سهام بانکهای دولتی در بورس عرضه نمی شود . خصوصی بودن این بانک اخیرا در شورای پول و اعتبار تایید شده است. خبرنگار در سوال خود از مدیر عامل بانک عنوان نموده که شایعه شده است بانک فاقد مجوز است و مدیر عامل بانک در پاسخ عنوان نموده شما از شایعه پراکنی خودداری نمایید.
    تحلیل: بانکی که نام ان و اسامی مدیران ان در سایت رسمی بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی درج و عضو شتاب، ساتنا ، دارای سهمیه پرداخت تسهیلات ازدواج از طریق ثبت نام در سایت بانک مرکزی ، دریافت کننده  تمامی دستورالعملها بخشنامه های مرتبط به طور مستقیم از بانک مرکزی و … است ایا می تواند بدون اجازه بانک مرکزی فعالیت کند؟
    البته غرض ورزی برخی از خدا بیخبران و دشمنان ارزشهای انقلاب و اسلام برای ضربه زدن و تضعیف اولین بانک قرض الحسنه که در دوران فعالیت خود فاقد هرگونه انحراف در فعالیتهای بانکی و ضوابط بانک مرکزی  و هرگونه شایبه فعالیت غیر شرعی بوده است  و نماد یک نهاد ایرانی اسلامی تلقی میشود اجتناب ناپذیر است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.