جوابیه روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به یک گزارش

سلامت > عمومی
مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در جوابیه‌ای در مورد پیشنهاد بنیاد خیریه کودکان اتیسم نسبت به اختصاص یک کلاس در هر منطقه به کودکان اتیسم، نوشت:

با سلام و احترام

عطف به مطلب مندرج در آن سایت مورخ چهارم اسفند ۹۱ با عنوان “پیشنهاد بنیاد خیریه کودکان اتیسم: یک کلاس در هر منطقه را به کودکان اتیسم اختصاص دهید” به اطلاع می‌رساند، آموزش و پرورش همه کوکان این مرز و بوم از جمله کودکانی که دارای نیازهای ویژه هستند،‌از وظایف نظام بوده و سعی تمام مسئولان ارایه خدمات آموزشی و پرورشی و توان بخشی مطلوب به این عزیزان است. کودکان طیف اتیسم با توجه به ویژگی های خاص خود خدمات گسترده تری را نیاز دارند. بر همین اساس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از حدود هشت سال پیش نسبت به شناسایی این دانش آموزان اقدام و برنامه های متنوعی را برای این عزیزان اجرا می‌نماید.

در حال حاضر بیش از ۱۴۰۰ نفر دانش آموز اتیسم در مدارس دولتی و غیردولتی در سراسر کشور تحت پوشش هستند. همچنین در کنار مدارس خاص که این دانش آموزان بر اساس بند ۴ آیین نامه اجرایی آموزش و پرورش استثنایی از نظر آموزشی، آموزش پذیر و بالاتر هستند و عزیزانی که از نظر آموزشی تربیت پذیر و پایین‌تر می‌باشند، تحت حمایت‌های توان بخشی سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند.

امید است با همکاری همه مسئولان، علاقه‌مندان، مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی مرتبط با معلولان و رسانه‌های جمعی بتوان گام‌های موثری را برای معلولان و به ویژه دانش‌آموزان استثنایی برداشت.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.