جواد لاریجانی مطرح کرد: تروریسم سایبری غرب علیه ایران

محمدجواد لاریجانی همچنین از  پدیده تروریسم با طعم حقوق بشر به عنوان یکی از جبهه های فعال باز شده از سوی غرب علیه نظام اسلامی خبر داد.
دبیرستاد حقوق بشر در این نشست که با عنوان حقوق بشر و امنیت ملی در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد با اشاره به اینکه غرب با همه امکاناتش وارد معارضه با جمهوری اسلامی ایران شده ، به تشریح ۵ جبهه فعال علیه نظام پرداخت.
لاریجانی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی به عنوان تجربه تاریخی ملت ما در تاسیس یک نظام مدنی سیاسی براساس فکر اسلامی در جایگاه بسیار مهم بین المللی و منطقه ای قرار گرفته است گفت : از یک سو ایران اسلامی در سایه این تجربه به قوی ترین، پیشرفته ترین و موثرترین کشور خاورمیانه تبدیل شده و از سوی دیگر منطقه خاورمیانه شاهد خیزش های عطیم مردمی است که همه آنها براساس اعتقاد و انگیزه های مردم منطقه است، زمینه را برای الگو گرفتن از تجربه ملت ایران بسیار مهیا کرده است.
دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه گفت: درچنین شرایطی است که غرب صهیونی از یک سو با تمام توان برای خفه کردن نهضت های اسلامی مردم منطقه و به انحراف کشیدن آن چه از طریق سرکوب و چه از طریق اغوا و تطمیع رهبران و افراد ذی نفوذ آنها وارد عمل شده که نمونه های آن را در لیبی و بحرین مشاهده می کنیم، وارد شده است و از سوی دیگر با تمام توان برعلیه سرچمشه این بیداری عظیم اسلامی که جمهوری اسلامی ایران است، دست به مجموعه وسیعی از تخاصمات کور و بی منطق زده است که به نظر من می توان آنها را در پنج محور بسیار فعال مشاهده و ملاحظه کرد.

لاریجانی در تشریح جبهه اولی که غرب علیه نظام جمهوری اسلامی ایران باز کرده است گفت: سامان دهی معارضه های داخلی که هدف آن براندازی نظام اسلامی و جایگزینی آن با یک نظام سکولار است که صرفا ظواهر بسیار سطحی از تدین اسلامی را با خود حمل می کند و ماهیتی کاملا مادی و تحت نفوذ غرب صهیونی باشد.
به گفته مشاور امور بین الملل رئیس قوه قضائیه جبهه دوم ایجاد از هم گسیختگی معیشتی مردم از طریق خرابکاری در نظامات اقتصادی و پولی کشور و ایجاد تضیقات خلاف مقررات بین المللی و خلاف مقررات حقوق بشری است.
دبیرستاد حقوق بشر در ادامه ایجاد تزلزل در اعتقادات دینی و تقیدات مردم به ضوابط اسلامی و شرع مقدس را سومین جبهه تهاجم غرب علیه ایران نامید و گفت که براساس این برنامه تجاهر به فسق، تشویق به بی بند و باری و ترویج ابتذال از طریق اشاعه فرهنگ فاسد غرب در جامعه را شاهد هستیم.
لاریجانی در ادامه لطمه زدن به وجهه بین المللی نظام اسلامی با بهانه نقض حقوق بشر را چهارمین جبهه معرفی کرد و گفت غربی ها ازاین طریق می خواهند اقدامات خصمانه غرب علیه ایران در همه اشکال را توجیه کنند.
از نگاه دبیرستاد حقوق بشر تعرض به فضای امنیتی کشور در لایه های مختلف، پنجمین جبهه ای است که غرب علیه نظام جمهوری اسلامی ایران باز کرده است. براساس این محور امنیت ملی در سطوح مختلف از تعرضات اراذل و اوباش به نوامیس و اموال مردم گرفته تا برنامه ریزی برای خرابکاری های کلان و یا هدایت تروریسم به عناوین مختلف از جمله مدافعان حقوق بشر، قومیت گرایی، دفاع از قومیت ها، دفاع از ازادی ادیان و … را شامل می شود.
به گفته لاریجانی برنامه ریزی برای تهاجمات در فضای سایبری که پدیده جدیدی است و یک تخلف آشکار در سطح قوانین بین المللی و خلاف منشور سازمان ملل است و عملا می توان از آن به عنوان تروریسم سایبری نام برد درهمین چارچوب قرار دارد که می تواند تاثیرات مخرب اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برکشور و ملت ما داشته باشد و این جبهه می تواند تا سطح تعرض به مرزهای ما نیز ادامه پیدا کند.
مشاور امور بین الملل رئیس قوه قضائیه در ادامه گفت: در این چالش ها اولا دستگاه های امنیتی ما و نهادهای مسئول عزم قاطعی برای کشف و خنثی سازی توطئه ها دارند، ثانیا دستگاه قضایی با اقتدار کامل و عزم راسخ با ابتناء محکم به قوانین در مقابله و مجازات کسانی که به امنیت این کشور و امنیت مردم تعرض می کند، اقدام عاجل و بی ملاحظه خواهد کرد. ثالثا دفاع از امنیت عمومی نه تنها خلاف مقررات حقوق بشری نیست بلکه در تمام اسناد حقوق بشری و معاهداتی که جمهوری اسلامی ایران امضا کرده است بندهای صریح و روشنی برای پاسداری از امنیت عمومی در اختیار مسئولان قرار گرفته است.
لاریجانی در ادامه تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی دهد غرب با استفاده ابزاری از حقوق بشر و تبدیل کردن این مکانیزم به وسیله ای برای توسعه تروریسم در کشور و منطقه استفاده کند و تلاش های قانونی برای مقابله با این توطئه را به بهانه نقض حقوق بشر در سطح دنیا زیر سوال ببرد.
دبیرستاد حقوق بشر در پایان تاکید کرد ما این حرکت غرب صهیونی را با توکل برخدا، هم رسوا می کنیم و و هم نشان می دهیم که چگونه عنوان دفاع از حقوق بشر پوششی برای اقدامات ضد بشری خشن و سبعانه تروریسیتی شده است و ما با قدرت کامل این برنامه را خنثی می کنیم و ریشه آن را در کشور و منطقه می خشکانیم.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.