جواد لاریجانی: کسی که می‌گوید ۲۵۰ هزارتومان یارانه می‌دهم پوپولیست است


محمدجواد لاریجانی گفت: پوپولیسم گونه‌های متفاوتی دارد و آن کسی که می گوید ۲۵۰ هزار تومان یارانه می‌دهد نیز پوپولیست است و آن کسانی هم که می گوید مردم هرجور که می‌خواهند لباس بپوشند نیز نوع دیگری از پوپولیست است.جواد لاریجانی: کسی که می‌گوید 250 هزارتومان یارانه می‌دهم پوپولیست است
پورتال خبری ممتاز نیوز: دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه  طی سخنانی در مراسم گرامیداشت سی‌وپنجمین سالگرد حادثه هفتم تیر که در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد، با بیان این که شهدای هفتم تیر تمام عمر خود را وقف انقلاب و دستاوردهای آن کردند، گفت: این شهدا سهم عظیمی در شکل‌گیری انقلاب داشتند و انقلاب ما حادثه‌ای تاریخی بود که در آن دو تجربه اجتماعی صورت پذیرفت که هر دو نیز با محیط خود در تعامل بوده‌اند.
وی با اشاره به این دو تجربه اجتماعی ادامه داد: تجربه اول تاسیس نظام سیاسی مدنی کاملی بر اساس اسلام در ایران بود و تجربه دوم نیز نهضت بیداری اسلامی که محدود به سرزمین خاصی نمی‌شود و هر کجا امت اسلامی وجود داشته باشد، بیداری اسلامی نیز پدید می‌آید و هر دوی این تجربه‌ها با هم در تعامل و ارتباط محکمی هستند.
معاون امور بین‌الملل دستگاه قضا با اشاره به زمینه‌های تشکیل نظام اسلامی در جریان انقلاب در ایران گفت: انجام این کار پایه‌های استوار فکری دارد و در زمان خود پرچالش بوده است اما از آن‌ جا که در مکتب اهل بیت، اسلام دینی پویاست و محدود به حوزه خصوصی نشده و حوزه عمومی را نیز دربرمی‌گیرد و نیز این که اسلام مخصوص عرب یا عجم نیست بلکه مربوط به همه نژادهاست، مجموعه این شرایط سبب تلاش برای شکل‌گیری نظام اسلامی می‌شود.
لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که عده‌ای از ابتدای انقلاب تصور می‌کردند ایجاد یک نظام اسلامی در ایران ممکن نیست، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب هم غربی‌ها و هم کسانی که در داخل کشور حضور داشتند و مانند غربی‌ها فکر می‌کردند، می‌گفتند اسلام یک دین قدیمی است و دوران فعلی، دوران مدرنیته است و در این شرایط اسلام نمی‌تواند یک جامعه بزرگ را اداره کند. شهید بهشتی معتقد بود که بر خلاف دیدگاه‌های غربی‌ها و کسانی که در کشور بودند اما مثل غربی‌ها فکر می‌کردند، این شرایط وجود دارد که اسلام برای شکل‌گیری یک نظام حکومتی به کار گرفته شود.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در جمهوری اسلامی و در سال‌های اخیر در برخی از روزنامه‌ها مقالاتی نوشته‌اند که در آن اعدام و قصاص اعضا، احکام خشن توصیف شده بود و برایش این‌ طور دلیل آورده بودند که اسلام در میان اعراب ظهور کرده است و چون اعراب خشن هستند احکام اسلام نیز خشن است که البته چنین سخنانی به هیچ وجه درست نیست.
لاریجانی با اشاره به این که آمریکا و کشورهای غربی معتقد بودند اسلام نمی‌تواند الگویی مناسب برای حکومت‌داری ارائه دهد، اظهار کرد: در آستانه انقلاب کشورهایی چون آمریکا و نیز سایر دول غربی معتقد بودند که با آخوند و حلال و حرام نمی‌شود، مملکت اداره کرد و می‌گفتند ایران در آینده از کابل نیز عقب‌افتاده‌تر می‌شود اما امروز ایران به جایی رسیده است که از لحاظ علمی در شرایط مطلوبی قرار دارد و سرعت پیشرفتش چنان افزایش یافته که همان‌ غربی‌ها به این که بتوانند سرعت پیشرفت ایران را کاهش دهند، افتخار می‌کنند.
دبیر ستاد حقوق بشر دستگاه قضایی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای ۱+۵ اظهار کرد: در مذاکرات هسته‌ای به دنبال این بودیم که به دنیا نشان دهیم که کشورهای غربی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ما دروغ می‌گویند اما حالا که بحث مذاکرات پایان یافته می‌بینیم که کشورهای معاند، دشمنی خود را با ما ادامه می‌دهند و هدف‌شان این است که توانمندی ایران را کاهش دهند.
لاریجانی با تاکید بر این که انقلاب اسلامی، دشمنانی واقعی دارد و این یک توهم نیست، گفت: ما نگران این نیستیم که دشمن داریم؛ چرا که ما در دنیا صاحب‌سخن‌ایم و این حرف و سخن ما منافع کشورهای سلطه‌گر را به خطر انداخته و طبیعی است که با ما دشمنی کند. ما نباید از مکر و کید دشمنان غافل شویم بلکه باید آن را بشناسیم و با آن مقابله کنیم که بصیرت سیاسی که همواره از سوی رهبری مورد تاکید قرار گرفته است نیز همین هوشیاری در برابر مکر دشمنان است.
معاون امور بین‌الملل دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که پیش‌قراولان در مبارزه با دشمنان کسانی هستند که با خداوند معامله‌ای شگرف را انجام داده‌اند، اظهار کرد: کسانی که با خداوند معامله‌ بزرگ و شگرفی را صورت داده‌اند که در یک طرف این معامله همه امکانات خود را قرار می دهند و در یک طرف نیز بهشت خداوند وجود دارد.
او با اشاره به بندهای این معامله بین خداوند و بندگانش اظهار کرد: چنین معامله‌ای دارای بندهای مختلفی از قبیل فهم درست دین، انجام فرائض دینی، تلاش برای استقرار دین و نیز دفاع از دین و دین‌داری است که سید شهیدان انقلاب، آیت‌الله بهشتی به تمامی این بندها اعتقاد داشتند و در نهایت نیز در معامله خود با خداوند به شهادت نائل شدند.
لاریجانی با اشاره به این که خط بنی‌امیه امروز نیز وجود دارد، اظهار کرد: خط بنی‌امیه تنها در صدر اسلام وجود نداشته بلکه امروز نیز حکام سعودی در خط بنی‌امیه هستند و تفاوت‌شان با معاویه در این است که نسبت به وی هوش کمتری دارند.

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. ali:

    به نظر جنابعالی فقط کسی پوپولیسم نیست که از مردم بگیره نه به مردم بده.راستی استاد همین پوپولیسمه سه سال پیش در مجلس صحبتهایی میکرد از برادر جنابعالی .از همون موقع پوپولیسم شد؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.