جوانان، بزرگترین مخاطبان نسل تازه سرویس‌های مخابراتی

۰۱ تیرماه ۱۳،

مرکز تحقیقاتی Analysys Mason در یک مطالعه تازه به این نتیجه رسید، آن دسته از صاحبان گوشی‌های هوشمند که سن‌شان کمتر از ۳۵ سال است،‌ در جریان استفاده از خدمات صوتی و پیام‌رسانی موبایلی رفتارهای متفاوت نسبت به دیگر افشار جامعه نشان می‌دهند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اشخاص متعلق به گروه‌های سنی ۱۸ تا ۲۴ سال و ۲۵ تا ۳۴ سال نسبت به دیگر کاربرانی که سن بیشتری دارند در جریان مواجه به تلفن‌های همراه و خدمات وابسته به آن رفتارهای متضادی از خود نشان می‌دهند و بیش از بقیه اقشار جامعه علاقمند به استفاده از سیستم تلفن‌های اینترنتی(VoIP)، سیستم پیام‌رسان IP و سرویس‌های رسانه‌های اجتماعی از جمله Skype، WhatsApp و فیس‌بوک می باشند و نگرش آن‌ها برای به کارگیری خدمات موبایلی متفاوت است.
 
افرادی که در گروه سنی ۱۸ تا ۳۴ سال قرار دارند بزرگترین گروه مخاطبان سرویس‌های اطلاعاتی موبایلی محسوب می‌شوند و کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که تغییر نگرش جوانان برای استفاده از خدمات موبایلی سبب ایجاد تاثیرات مستقیم بر درآمد شرکت‌های مخابراتی خواهد شد و در نتیجه قیمت محصولات آن‌ها و نحوه خدمات‌رسانی این شرکت‌ها را تغییر خواهد داد.
 
این بررسی روی ۶۶۱۰ کاربر با سن بالاتر از ۱۸ سال در کشورهای فرانسه،‌ آلمان، لهستان، اسپانیا، بریتانیا و آمریکا انجام شد و کارشناسان در پایان به این نتیجه رسیدند که گروه سنی ۱۸ تا ۳۴ سال بزرگترین مصرف‌کنندگان سرویس‌های پیام‌رسان موبایلی می باشند و بیش از ۴۰ درصد مشترکان سرویس‌های پیام‌رسان IP را تشکیل می‌دهند و در مقابل تنها ۲۰ درصد اشخاص بالای ۶۵ سال از این سرویس‌ استفاده می‌کنند.
 
در این بررسی همچنین مشخص شد که ۹۱ درصد اشخاص ۱۸ تا ۳۴ سال از سرویس پیامک یا همان SMS استفاده می‌کنند و که این رقم برای اشخاص بالای ۶۵ سال ۶۷ درصد گزارش شده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.