جوانان؛ ناقلان خطرناک دورهمی‌های خانگی

رییس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه موج جدید بیماری کووید ۱۹ در کل دنیا آغاز شده و کشور ما نیز  از تنش‌های این موج جدید مصون نخواهد بود، بر پرهیز از دورهمی های خانوادگی به عنوان یکی از اصلی‌ترین کانون‌های ابتلا تاکید کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در عرصه جهانی شاهد موج جدید بیماری کووید ۱۹ هستیم، گفت: طی دو روز گذشته در ایالات متحده آمریکا بالاترین میزان مرگ و میر از شروع بیماری کرونا ثبت شد، همچنین آمار کسب شده از کشورهای اروپایی نیز مبنی بر افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر است. بنابراین موج جدید افزایش بیماری در دنیا آغاز شده و طبیعتاً از آنجا که این بیماری یک پاندمی است، کشور ما نیز  از تنش‌های موج جدید بیماری مصون نخواهد بود.

وی با بیان اینکه بخشی از افزایش آمارهای ابتلا و فوتی کشور در همخوانی با گسترش جهانی این بیماری است، اظهار کرد: همانطور که از قبل پیش بینی می‌کردیم در فصل پاییز با سرد شدن تدریجی هوا، بروز بیماری‌های تنفسی و به خصوص با توجه به عدم امکان حضور در فضاهای غیر مسقف و باز و همچنین افزایش حضور افراد در فضاهای بسته، بار بیماری نیز افزایش یافته است.

زالی با اشاره به مطالعه اخیر نیچر در رابطه با نقش مداخلات کرونایی در کاهش گسترش کروناویروس، اظهار کرد: بر اساس نتایج این مطالعه متاسفانه تجمعات کوچک و متوسط و یا همان گردهمایی‌های کوچک در رده اول مخاطرات اجتماعی و عامل شیوع بیماری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دورهمی‌های خانگی کاملا در زمره این گروه پرمخاطره قرار می‌گیرد، عنوان کرد: در همین راستا کشورهای ایتالیا و اسپانیا یکی از دلایل افزایش بیماری در دوره جدید را تجمعات فردی و اجتماعی اعلام کرده‌اند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در رابطه با نقش موثر گردهمای‌های خانگی در شیوع بیشتر بیماری، گفت: با شروع فصل سرما و طولانی‌شدن شب ها از مردم شریف تهران می‌خواهیم که از دورهمی‌های خانگی و خانوادگی که به شدت کانون ابتلای بیماری است، اجتناب کنند.

وی با اشاره به یک نکته مهم در این رابطه، اظهار کرد:  در تجمعات خانگی افراد جوان که معمولاً به علت کفایت سیستم ایمنی فاقد علائم بیماری هستند نیز حضور دارند که متاسفانه این افراد ناقلان فعال و خطرناک بیماری محسوب می شوند که با شرکت در جمع‌های خانوادگی می‌توانند باعث انتقال بیماری شوند.

زالی در پایان با بیان اینکه در اکثر جمع‌های خانوادگی افراد مسن و سالمندان نیز حضور دارند، گفت: بنابراین حضور ناقلان جوان در کنار افراد مسن خانواده می‌تواند باعث افزایش چشمگیر آمار مرگ و میرها شود،  چراکه یکی از دلایل افزایش آمار فوتی‌های کرونا جمعیت پر خطری است که در معرض این بیماری قرار می‌گیرند و این مساله در دورهمی‌های خانوادگی اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.