جوانان با اطاعت از ولایت فقیه و علم آموزی می توانند خط امام راحل را ادامه دهند

‘محمدصادق اکبری’ روز شنبه در ‘همایش مبشر صبح’ در بیت تاریخی امام خمینی(ره) در خمین افزود: جوانانی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کاملا در یک نظام ارزشی و متناسب پرورش نیافته بودند پس از مواجه با فرمایشات و سخنان امام(ره) به یکباره متحول شدند و به فرمان امام خمینی(ره) لبیک گفته و زمینه شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کردند.

وی گفت: امام راحل به لحاظ اینکه برای جنبه تربیتی و شخصیتی جوانان اهمیت خاصی قائل بودند همواره تاکید فراوانی بر تربیت حماسی این قشر داشتند.

او بیان کرد: جوانان ایران اسلامی در مصائب و سختیها با تبعیت از فرمایشات رهبری به عینه جلوه ای از شخصیت حماسی خود را که برای استقلال، آزادی و حفظ آرمانهای انقلاب اسلامی همواره با آن در صحنه های مختلف حضور دارند، به نمایش گذاشتند.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: جوانان هشت سال دفاع مقدس با خلق حماسه های ماندگار و جاوادنه و شکست استکبار جهانی به واقع تربیت یافته مکتب دینی و اسلامی امام راحل بودند.

اکبری افزود: اگر بتوانیم از مبانی، اعتقادات عمیق و ژرفای مفاهیم و کلام امام راحل بهره لازم را ببریم می توانیم راه و خط امام خمینی(ره) را ادامه دهیم.

وی در ادامه گفت: تشکلهای سازمانهای مردم نهاد در زمینه تعمیق باورهای دینی و هویت ملی جوانان کارهای ویژه ای را انجام داده و تشکیل شبکه هایی با محور جوانان را از اولویتهای برنامه های کاری خویش قرار داده اند.

او افزود: با تشکیل ‘شبکه اندیشه ناب در استان فارس’ با محوریت آشنایی جوانان با اندیشه استاد مطهری، برگزاری نخستین ‘همایش مبشر صبح’ در استان مرکزی با محوریت اندیشه های امام راحل، راه اندازی ‘شبکه عفاف و حجاب اسلامی در مازندران’ و راه اندازی ‘شبکه ایثار و پایداری’ در خوزستان درصدد هستیم که افکار جوانان عضو سازمانهای مردم نهاد را در سراسر کشور ارتقا دهیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان خطاب به قشر جوان اضافه کرد: شما نخبگان و فرهیختگان عضو سازمانهای مرد نهاد باید نقش و مسوولیت خویش را خیلی جدی بگیرید زیرا حتی در مقابل جوانان سراسر دنیا وظیفه سنگینی دارید.

وی ادامه داد: حدود ۳۵ درصد جمعیت کشور را که حدود ۲۵میلیون نفر می شوند جوانان تشکیل می دهند که همواره با حضور بانشاط و احساس مسوولیت خود، نقش مهمی در توسعه و عزت ایران اسلامی دارند.

او همچنین گفت: استان مرکزی به عنوان یکی از قطبهای ارزشمند صنعتی کشور است و کارگران پرافتخار این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس در بحث تولید پلهای خیبری و تجهیزات جنگی نقش بسیار مهمی داشتند.

اهدا لوح تقدیر به معاونت وزارت ورزش و جوانان، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی، فرماندار خمین، معاونت اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی و رییس موسسه تنظیم، نشر و حفظ آثار امام خمینی(ره) خمین از دیگر برنامه های همایش مبشر صبح در خمین بود.ک/۲

۱۷۴۴/۸۱۲۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۵۲۲۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.