جوانان راه را اشتباه می‌روند! / گفت‌وگو هنرآنلاین با تهمینه میلانی دربارهٔ ˝آتش بس ۲˝

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

تهیمنه میلانی که این روزها فیلم ˝آتش بس ۲˝ را در اکران دارد، خبر از تولید آتش‌بس‌های ۳ و ۴ می‌دهد؛ ضمن آنکه این روزها قصد دارند به بالیوود سفر کند تا از روند ساخت فیلم هندی ˝آتش بس ۱ ˝ بازدید کند.

سرویس سینما هنرآنلاین: “آتش بس ۲ ” ساخته تهمینه میلانی در گروه سینمایی فرهنگ به نمایش درآمده است. محمد نیک‌بین تهیه‌کننده فیلم برای اینکه بتواند هر چه زودتر بخشی از سرمایه کار را برگرداند منتظر اکران “آتش بس ۲ ” در جشنواره سی و سوم فجر نماند. فیلم داستان زوج جوانی است که عازم سفر خارج از کشور می باشند، آنها پس از سال‌ها، مشاور خانواده خود را به طور اتفاقی در فرودگاه ملاقات می‌کنند و در مدت زمانی که منتظر پرواز می باشند، اتفاقات سال‌هایی از زندگی خود را در مدتی که مشاور در خارج از کشور به سر می‌برد مرور می‌کنند. بهرام رادان و میترا حجار زوج به ظاهر مدرن “آتش بس ۲ ” را ایفا می‌کنند، فیلمی که با مشاوره یکی از متخصصین برجسته ایرانی ساخته شده است و قصد دارد به روابط خانوادگی اشتباه پایان دهد. به گفت و گوی خبر گزاری هنر ایران (هنرآنلاین) با تهمینه میلانی دربارهٔ تازه‌ترین اثر سینمایی‌اش را مرور کنید.


اجازه بدهید، گفت‌وگویمان را از “آتش بس ۱” آغاز کنیم وقتی این فیلم در گیشه با موفقیت روبه‌رو شد، بعضی منتقدین مدعی شدند که شما فیلم را از خانم و آقای اسمیت برد پیت و آنجلینا جولی، کپی کرده‌اید، آن موقع دربارهٔ این ادعا چه حسی داشتید؟

متاسفانه در کشور ما این‌گونه تنگ‌نظری‌ها وجود دارد، اگر “آتش بس ۱ ” را دیده باشید متوجه خواهید شد که هیچ ارتباطی وجود ندارد.

هندی‌ها برای این که “آتش بس ۱” را بسازند، امتیاز آن را از شما خریدند، این مساله را باید به حساب، انصاف آنها بگذاریم یا سبب دیگری وجود دارد که ما از آن بی‌خبریم؟

هندی‌ها قصد دارند، “آتش بس ۱” را نعل به نعل بسازند برای همین فیلمنامه را از من خریدند.

از ساخت فیلم چه خبر؟

تولید را آغاز کرده‌اند و قرار است من و آقای نیک‌بین سری به بالیوود بزنیم.

از آتش بس ۲ بگویید؟

این اثر دربارهٔ خوشبختی است، ما در “آتش بس ۱” کودک داخل را دستمایه قرار داده بودیم من در این سری از فیلم‌ها قصد دارم که آدم‌ها را دربارهٔ خودشان به فکر و تعمق وادارم.

علت اینکه مشاور “آتش بس ۱ ” یعنی آتیلا پسیانی در “آتش بس ۲” هم حضور دارد، چیست؟

در حال حاضر به سبب گسست بین نسل‌ها که روز به روز هم به شکل تصاعدی بالا می‌رود، نسل جوان از پدر و مادر و ریش سفیدهای فامیل، مشاوره نمی‌گیرند بنابراین در بحران‌های زندگی دچار گرفتاری می‌شوند “آتش بس ۲” به نسل جوان می‌گوید، اگر تجربه پدر و مادر و بزرگ‌ترهای خانواده را قبول ندارید، مشکلات‌تان را با مشاوران و متخصصان در میان بگذارید.

مساله‌ای که من در فیلم روی آن تاکید می‌کنم این است که نسل تازهمان برای خودشان قانون گذاشته‌اند بر این اساس ما در فیلم این موضوع را نقد کردیم و گفته‌ایم که جوانان ما دارند راه را اشتباه می‌روند به عبارت دیگر تعبیرشان از مدرنیسم آن چیزی نست که در جهان مدرن امروز وجود دارد. ما در تمام قسمت‌هایی که در باره “آتش بس” ساخته خواهد شد، مشاوران‌مان را حفظ خواهیم کرد، همان‌طور که گفتم جوانان ما مشاوره خوبی ندارند و من به نقش مشاور در خانواده بسیار اهمیت می‌دهم.

این مشاوره جدای از اینکه اشتباهات نسل امروز را به نقد می‌کشد، حرف اصلی‌اش چیست؟

اینکه خوشبخت زیستن با قانون‌های من در آوردی حاصل نمی‌شود.

بعد از “آتش بس ۲” سراغ قسمت سوم آن خواهید رفت؟

قرار نیست آتش بس‌ها را پشت سر هم بسازم، از طرفی “آتش بس ۳ “و احیانا ۴ دربارهٔ زوج‌ها نیست و می‌خواهم مسایل دیگر اجتماعی را مورد نقد و ارزیابی قرار دهم. یک نکته دیگر هم وجود دارد و آن اینکه دنبال هم کار طنز ساختن روند دشواری است به گونه‌ای که فیلم‌نامه “آتش بس۲ “بیش از کارهای دیگرم از من انرژی گرفت.

“آتش بس ۲ ” در رقابت با فیلم‌های “آرایش غلیظ” ،”خانوم”، “شهر موش‌های ۲ ” و “خواب‌زده‌ها”، قرار دارد، چه گیشه‌ای برای آن پیش بینی می‌کنید؟

من روی مسائل مالی نظر نمی‌دهم، اما با اطمینان می‌گویم “آتش بس ۲ ” کمتر از قسمت اولش نخواهد برد این فیلم اگر چه به زبان طنز است اما داستان جدی دارد بر این اساس معتقدم که مخاطب با فیلم ارتباط خوبی بر قرار خواهد کرد.

اگر قرار باشد “آتش بس ۳ ” را نسازید، کدامیک از فیلمنامه‌هایتان را می‌سازید “شهرزاد” می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد؟

غیر از “شهرزاد”، فیلم دیگری را در مرحله تولید دارم، البته امیدوارم روزی بتوانیم “شهرزاد” را بسازم، حتی به بنیاد فارابی پیشنهاد کرده‌ام از این اثر به عنوان یک کار فاخر حمایت کنند. چرا که پروژه پر خرجی است و من و آقای نیک‌بین از پس تهیه آن بر نمی‌آییم من قرار بود این فیلم را در مراکش بسازم که با شلو غی‌های آن کشور مصادف شد، با ترک‌ها هم در این‌باره صحبت‌هایی داشتیم که آن هم به نتیجه نرسید. از نظر من “شهرزاد” ظرفیت یک فیلم بین‌المللی را دارد و بر این اساس فعلا کتاب آن چاپ شده است.

نگاه شما به شهرزاد چگونه بوده است؟

در قصه “هزار و یک شب” می‌خوانیم شاه بی‌رحمی بوده که زن‌ها را می‌کشته تا این که شهرزاد دختر وزیر تصمیم می‌گیرد همسر او شود و برایش قصه بگوید، قصه شهرزاد من دیالوگ بین شهرزاد و شهریار است قصه دو آدم که یکی صدمه دیده و آدم بدی شده است و زنی که با ادبیات به جنگ بی‌رحمی می‌رود.

انتهای پیام/

نیلوفر خلیلی
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.