جوانان ملی پوش ایران نخستین گام را با پیروزی برداشتند

شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی والیبال جوانان آسیا؛

تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در نخستین بازی خود در شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا موفق به شکست سه بر یک استرالیا شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در نخستین بازی خود در شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا موفق به شکست سه بر یک استرالیا شد.

ملی پوشان جوان کشورمان در بازی برابر استرالیا در ست های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۲ و ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی رسیدند، اما ست سوم را ۲۵ بر ۲۰ به حریف خود واگذار کردند تا نخستین گام را با پیروزی برداشته باشند.

 فرهاد نفرزاده سرمربی تیم والیبال جوانان کشورمان در ابتدای این دیدار از ترکیب علیرضا نصر اصفهانی، میلاد عبادی پور، محمد امیر محمد، محمد فلاح، شهاب احمدی، جواد حسین آبادی و رسول شهسواری (لیبرو) استفاده کرد.
تیم ایران ست نخست را با احتیاط آغار کرد هر چند که اولین امتیاز را  ایران گرفت. در این ست بلند زنان تیم ایران خوب کار کردند البته مدافعان در دفاع از توپ های نه چندان محکم، کمی با مشکل روبرو بودند. به رغم تلاش برابر استرالیا تا امتیاز ۱۸، در نهایت تیم جوانان ایران این ست را ۲۵ بر ۲۰ به سود خاتمه داد.
در ست دوم تیم ایران از ابتدا اختیار بازی را در اختیار گرفت و با کارهای تاکتیکی مختلف بازی را اداره کرد به گونه ای که بازی را با نتیجه باور نکردنی ۲۵ بر ۱۲ به سود خود خاتمه داد. آرامش فرهاد نفرزاده سرمربی تیم والیبال جوانان کشورمان در این بازی به ویژه در  ست دوم بیانگر اطمینان از پیروزی بود. البته این آرامش در عملکرد بازیکنان نیز تاثیر مثبتی داشت.
ست سوم را استرالیا بهتر آغاز کرد و در امیتازهای نیز از ایران پیشی گرفت. جوانان ایران ناخودآگاه فشار خود را در ست سوم بر استرالیا کاهش دادند که شاید دلیل آن پیروزی با اقتدار در ست دوم بود. نفرزاده تلاش زیادی کرد تا بازیکنان را به بازی برگرداند تا هشت امتیاز اختلاف را کاهش دهد، اما موفق نشد و در نهایت تیم ایران این ست را ۲۵ بر ۲۰ به حریف واگذار کرد تا بازی به ست چهارم کشیده شود. تیم ایران در این ست دو امتیاز از اشتباه ارنج تیمی از دست داد. 
در ابتدای ست چهارم تیم والیبال ایران دوباره اختیار بازی را در دست گرفت و تا امتیاز ۱۳ بر ۹ نیز خوب پیش رفت اما در این امتیاز هماهنگی تیمی خود از دست داد و در برابر کسب سه امتیاز، ۹ امتیاز به حریف سرسخت خود داد. در نهایت تیم والیبال جوانان ایران اختلاف را با حریف کاهش داد و این ست را با امتیاز ۲۵ بر ۲۳ برد تا
 سرسخت ترین حریف دور مقدماتی خود را سه بر یک از پیش رو برداشته باشد.
در ست چهارم کادر فنی و بازیکنان تیم استرالیا به عملکرد گروه داوری این بازی اعتراض داشتند.  
قضاوت این دیدار را “وان ” از چین و عبدالقادر عبدالصمد از هندوستان به ترتیب به عنوان داوران اول و دوم برعهده داشتند.
بیش از دوهزار و ۷۰۰ نفر تماشاگر نخستین بازی ایران در شانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا در سالن غدیر شهر ارومیه بودند.
“وحید جلال زاده” استاندار آذربایجان غربی ،”نادر قاضی پور” نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ، “علی ملا احمدی” مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی، محمد حضرت پور شهردار ارومیه و تعدادی دیگر از مقامات سیاسی و انتظامی این استان از تماشاگران ویژه دیدار ایران و استرالیا بودند.
تیم ملی والیبال جوانان کشورمان از ساعت ۱۸ فردا شنبه در دومین بازی خود به مصاف ترکمنستان خواهد رفت.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.