جوانان و نوجوانان آمل خود را سنگر پاسداران قرار دادند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

نویسنده کتاب “جبهه سوم” با اشاره به غلط درآمدن پیش بینی‌های گروه‌های چپ و معاند برای تصرف آمل در سال ۶۰ گفت: در حماسه ۶ بهمن ۱۳۶۰ مدل مشارکت نوین مردم در عالیترین سطح به وجود آمد و اتحادیه کمونیست‌ها نیز به دفعات از شکست و استراتژی نامناسب خود در آن واقعه سخن گفته‌اند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ مهدی خانی از جانبازان حماسه ششم بهمن ۱۳۶۰ آمل و نویسنده کتاب “جبهه سوم ” که به حضور سپاه، بسیج و نیروهای مردمی در این حماسه پرداخته است، اظهار داشت: پس از اینکه واقعه ۳۰ خرداد ۶۰ اتفاق افتاد، گروه‌های چپ و معاند نتیجه گرفتند که در جبهه اول که جنگ تحمیلی است و نیز در جبهه دوم در کردستان بخش عمده‌ای از پاسداران درگیر هستند.  
 
وی افزود: آن‌ها گفتند که اگر جبهه دیگری پدید بیاوریم، با یک جرقه مردم به ما می‌پیوندند و تا بهمن ۶۰ جمهوری اسلامی سرنگون خواهد شد.  
 
خانی تصریح کرد: آن‌ها تصمیم گرفتند از جنگل‌های آمل روستانشینان را بسیج کرده و وارد شهر کنند و می‌گفتند ۹۰ تا ۹۵ درصد مردم با ما همراه هستند و کل شهر را تصرف خواهیم کرد و بعد شهرهای دیگر استان و پایتخت را بدست خواهیم آورد.  
 
نویسنده کتاب “جبهه سوم” گفت: در عمل بالعکس این اتفاق افتاد، با تدبیر فرمانده وقت سپاه آمل، “سردار شعبانی” مدل مشارکت نوین مردم در عالیترین سطح به وجود آمد.  
 
وی افزود: تعدادی از جوانان و نوجوانان آمل جلوی پاسداران مسلح را گرفتند و گفتند که ما باید جلو برویم و بحث و گفتگو میان آن‌ها درگرفت که در ایستگاه ایستاکلا بود و این جوانان گفتند ما سنگر می‌سازیم و خود را سنگر پاسداران قرار دادند تا به این واسطه پاسداران دفاع کنند.  
 
خانی اظهار داشت: این مشارکت مردمی در دنیا بی‌نظیر یا بسیار نادر و کم نظیر است.  
 
نویسنده کتاب “جبهه سوم” خاطرنشان کرد: قبل و بعد از واقعه ۶ بهمن ۱۳۶۰ در آمل اتحادیه کمونیست‌ها در گفته‌ها و نوشته‌های خود از جمله در کتاب “پرنده نوپرواز” خود به دفعات از شکست و استراتژی نامناسب خویش سخن گفتند که این در اعترافات آن‌ها در بازجویی‌ها و دادگاه آمده و در این کتاب موجود است.  
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.