جوانفکر:موفقیت و پیشرفت افغانستان را موفقیت و پیشرفت خود می دانیم

به گزارش ایرنا،’علی اکبر جوانفکر’ روز یکشنبه در دیدار ‘اسدالله امیری’ رایزن فرهنگی سفارت افغانستان در تهران با آرزوی موفقیت و پیشرفت روزافزون برای ملت و دولت افغانستان افزود: دو ملت بزرگ ایران و افغانستان هرگز از هم جدا نبوده اند و به منزله یک روح در دو کالبد هستند.

جوانفکر با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت و همدلی میان ملت ها و دولت های منطقه به ویژه ایران و افغانستان گفت: دشمنان مشترک ما دچار اختلافات شدیدی هستند و تلاش می کنند تا برای سرپوش گذاشتن بر اختلافات میان خود، بین ملت ها و دولت های منطقه ما شکاف و اختلاف ایجاد کنند.

مدیر عامل ایرنا با طرح پیشنهاد تشکیل ‘اتحادیه منطقه ای’ میان کشورهای منطقه گفت: ما قصد تعرض به هیچ کشور و ملتی را نداریم اما ضرورت دارد که وحدت و برادری میان دولت ها و کشورهای منطقه بیش از پیش تقویت شود.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود با یادآوری فعالیت های خبری ‘ایرنا’ در کابل، پوشش اخبار مربوط به تحولات و رویدادهای افغانستان وانعکاس موفقیت ها و پیشرفت های ملت آن کشور را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در توصیف اهمیت پوشش اخبار تحولات افغانستان همین بس که خبرگزاری جمهوری اسلامی در این راه شهید تقدیم کرده است.

رایزن فرهنگی سفارت افغانستان در تهران نیز در این دیدار با یادآوری اینکه دو ملت ایران و افغانستان از مشترکات فرهنگی فراوانی برخوردارند، ایران را معتمدترین کشور برای تعامل و همکاری با افغانستان به ویژه در زمینه های فرهنگی دانست.

اسدالله امیری تاکید کرد: باور داریم جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که می توانیم بیشترین تعامل وهمکاری فرهنگی را با آن داشته باشیم.

این دیپلمات افغان گفت: تمام تلاش ما این است که از اشتراکات فرهنگی بین ایران و افغانستان به بهترین شکل ممکن بهره ببریم و به دنبال زمینه ها و فرصت های جدیدی برای تقویت همکاری و تعامل فرهنگی با ایران هستیم.

وی همچنین بر ضرورت تقویت همکاری های رسانه ای و تعاملات فرهنگی میان دو کشور تاکید کرد.

سیام / ۱۷۲۳**۱۵۷۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۰۹۴۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.