جوانفکر: خروج نیروهای بیگانه از افغانستان به نفع مردم این کشور است

به گزارش ایرنا، ‘علی اکبر جوانفکر’روز سه شنبه در دیدار ‘مولوی محمد مختار مفلح’ رهبر نهضت اسلامی افغانستان و رییس ‘شورای فرهنگی حامیان قدس شریف’ اظهار داشت: هر قدر وضعیت افغانستان بهتر شود و مردم آن در رفاه و آرامش و امنیت بیشتری باشند، جمهوری اسلامی نیز از این موضوع خوشحال خواهد شد.

مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری اظهار امیدواری کرد که حضور نیروهای نظامی در افغانستان به زودی پایان یابد تا مردم این کشور بر سرنوشت خود مسلط شوند و در مورد آینده خویش آزادانه تصمیم بگیرند.

جوانفکر ضمن تحسین دیدگاه های ضد استکباری و فعالیت های مبارزاتی مولوی ‘محمد مختار مفلح’ اظهار داشت: دشمنان اسلام به خاطر حفظ منافع و پایگاه های خود در افغانستان، حضور افراد انقلابی، مبارز و روشنفکر را در این کشور برنمی تابند.

مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری افغانستان را به لحاظ اهمیت پوشش خبری برای خبرگزاری جمهوری اسلامی حائز اهمیت برشمرد و اعلام کرد: ایرنا در نظردارد حضور خود را در افغانستان، بیش از پیش تقویت کند.

مولوی ‘محمد مختار مفلح’ نیز در این دیدار به عنوان رییس ‘شورای فرهنگی حامیان قدس شریف’ در افغانستان و کسی که برگزاری راهمپیایی های روز جهانی قدس در شهرهای مختلف افغانستان را برنامه ریزی و هماهنگ می کند، گفت: افتخار می کنم که تابلوی قدس شریف و بازگو کننده مواضع برحق امام خمینی (ره) بنیانگذار روز جهانی قدس در افغانستان هستم .

این فعال سیاسی و مبارز افغان، جمهوری اسلامی ایران را تکیه گاه قدرتمند جهان اسلام دانست و این اقتدار را مرهون مبارزات شجاعانه امام خمینی (ره) و درایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب دانست.

وی با اشاره به مشکلات فراوانی که به دلیل حضور نیروهای بیگانه تحت رهبری آمریکا برای کشور و مردم افغانستان ایجاد شده است، به فعالیت های پنهان صهیونیست ها در افغانستان اشاره کرد و گفت: آمریکا با ایجاد گروه های کوچک تروریستی در افغانستان از آنها برای هدف قرار دادن و ترور کسانی که درجهت مخالفت با حضور نیروهای بیگانه در افغانستان فعالیت می کنند، استفاده می کند.

این مبارز افغان با اشاره به موارد متعدد جنایات نظامیان آمریکایی علیه مردم افغانستان گفت: دشمن با میلیاردها دلار هزینه ای که در افغانستان صرف می کند، به بهانه از بین بردن عوامل طالبان به کشتار غیرنظامیان افغان می پردازد و جنایات آنها به حدی فجیع است که سربازان آمریکایی اذعان کرده اند جنازه های مردم افغان را جلوی حیوانات درنده می اندازند.

وی تاکید کرد: امروز در هر نقطه افغانستان که ناامنی دیده شود، بدون تردید آمریکا در آن دخالت دارد.

سیام / ۱۷۲۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۵۵۱۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.