جوانفکر: رسانه ها در مسیر فضاسازی غربی ها حرکت نکنند

به گزارش ایرنا، ‘علی اکبر جوانفکر ‘ روز دوشنبه در دیدار با ‘سید عیسی حسینی مزاری’مدیرعامل صدای افغان (آوا)در تهران نقش رسانه ها درتنویر افکار عمومی را تعیین کننده و مهم ارزیابی کرد و اظهارداشت: رسانه های غربی در موضوع های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی افغانستان نقش تخریبی داشته اند.

وی بابیان این که رسانه ها درمسایل مختلف باید هوشیارانه عمل کنند، ادامه داد: اگر رسانه های غربی در برخی موارد از رسانه های افغانستان حمایت کردند، درواقع می خواستند آنان را بکوبند و در این راستا اقدام به بزرگ نمایی کردند.

مدیرعامل ایرنا با بیان این که شاید در نگاه اول از برخی اقدامات رسانه های غربی خشنود شویم، افزود: باید هوشیار باشیم چرا که کار رسانه ای پیچیده است و در عرصه دیپلماتیک زیرکی می طلبد.

جوانفکر تصریح کرد: رسانه های افغانستان باید مراقب باشند در مسیر فضاسازی های رسانه های غرب قرار نگیرند و خبرنگاران نیز باید نگاه حساسی به رویدادها داشته باشند و در مواقع لازم واکنش نشان دهند.

وی ضمن اعلام آمادگی ایرنا برای آموزش خبرنگاران افغانستان اظهارداشت: دانشکده خبر وابسته به خبرگزاری جمهوری اسلامی با داشتن هیات علمی تخصصی می تواند آموزش های لازم رسانه ای را به خبرنگاران افغانستانی ارایه دهد.

جوانفکر با تاکید بر این که کشور افغانستان برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: خبرگزاری ایرنا آمادگی آموزش خبرنگاران افغانستانی را دارد.

‘سید عیسی حسینی مزاری ‘ مدیرعامل خبرگزاری صدای افغان (آوا) نیز در این دیدار خواستار همکاری هر چه بیشتر رسانه ای بین دو کشور شد و گفت: با توجه به فعالیت و حضور گسترده رسانه های غربی در کشور افغانستان، همکاری این دو رسانه می تواند نقش تاثیر گذاری در عرصه سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

وی با بیان این که رسانه های غربی داخل افغانستان همواره علیه منافع این کشور حرکت می کنند، ادامه داد:با همکاری دو رسانه می توان در برابر هجمه های رسانه ای غربی ها مقابله کرد.

مدیرعامل آوا تصریح کرد: آموزش مدیریت رسانه نیز از موضوع هایی است که باید در اولویت قرار گیرد و برای این منظور ظرفیت خوبی در خبرگزاری ایرنا وجود دارد.

وی، جمهوری اسلامی ایران را موهبت الهی برای جهان تشیع توصیف کرد و گفت: مواضع ایران قطعا در موضوع های مختلف از اولویت جدی برخوردار است.

سیام **۱۰۵۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۲۲۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.