جوان‌گرایی با جوان بودن جشنواره موسیقی تفاوت دارد

۳۰م دیماه ،

جشنواره موسیقی فجر؛بایدها و نبایدها/۱:

رضا مهدوی: جوان‌گرایی به معنی جوان بودن جشنواره موسیقی فجر نیست بلکه به معنی حمایت از نسل جوان برای برگزاری کنسرت و انتشار یافتن آلبوم است.

رضا مهدوی، نوازنده سنتور و موسیقیدان در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: جشنواره ها تاثیر مثبتی بر رشد و گسترش موسیقی دارند و این جشنواره ها محل برداشت سالیانه هنرها، معرفی چهره های شاخص و تعیین خط مشی می باشند و نقش موثری در ارائه آثار خوب، چهرهای شاخص و یک الگو مناسب شنیداری دارند و به همین سبب است که می‌توانند در رشد و پیشرفت موسیقی نقش موثری داشته باشند.

این موسیقیدان در ادامه با اشاره به اینکه جشنواره موسیقی فجر به مسائل علمی و پژوهشی نیز می پردازد وگفت: این جشنواره تاثیر بسیاری بر روح و روان مردم دارد به همین سبب باید به بهترین نحو برگزار شود.

رضا مهدوی در پاسخ به این پرسش که جشنواره موسیقی فجر چه تاثیری در معرفی گروههای جوان دارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه شعار جشنواره امسال جوان گرایی است و از حضور هنرمندان جوان استقبال می کنند اما نباید از استادات غافل بمانیم و اگر بخواهیم این جشنواره را فقط به گروه‌های جوان اختصاص دهیم بهتر است جشنواره ای را به طور مستقل به موسیقی جوانان اختصاص دهیم و نخبگان را کشف کنیم و سپس آنها را به درستی به جامعه هنری معرفی کنیم ، البته باید بدانیم که فقط معرفی آنها مهم نیست بلکه باید آنها را در ساختار کلان موسیقی جایگزین کنیم تا در آینده استاد شوند ، همچنین از آنها در جهت انتشار یافتن آلبوم و برگزاری کنسرت حمایت کنیم.

این نوازنده سنتور در ادامه بیان کرد: جوان گرایی به معنای جوان بودن جشنواره نیست بلکه به معنای حمایت و معرفی نسل جوان است البته این جوانان هنرمن،د محلی برای تبلیغ ندارند و وظیفه ما این است که از آنها در راه درست حمایت کنیم.

مهدوی در ادامه تاکید کرد: به طور کلی بخش جنبی جشنواره مانند بخش رقابتی بسیار ارزشمند است و همه شاخه های موسیقی را در برمی گیرد و یا بهتر است بگوییم که بخش جنبی نمای کلی جشنواره موسیقی فجر است، همچنین این بخش نسبت به بخش های دیگر گسترده تر است پس در نتیجه باید به این بخش هم توجه ویژه شود.

رضا مهدوی در ادامه گفت: به عنوان مثال موسیقی پاپ از بخش رقابتی حذف شده اما در بخش جنبی مانده است ، متاسفانه در ظاهر گفته می گردد که به موسیقی پاپ نباید پرداخته شود اما چون مردم از این نوع موسیقی استقبال می کنند این نوع موسیقی در بخش جنبی قرار داده شده است و به نظر من این ظلم بزرگی به هنرمندان پاپ است زیرا فرصت رقابت را از آنها گرفتیم.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.