جوان‌گرایی رکن تاثیر گذار جشنواره موسیقی فجر است

۱۱ام بهمن ،

سرپرست ارکستر مجلسی رسا:

جوان‌گرایی یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد جشنواره موسیقی فجر است که راه را برای جوانان و به‌ویژه شهرستانی‌ها باز کرده است.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، مظفر نبیلی، سرپرست ارکستر مجلسی رسا که در بخش رقابتی شاخه کلاسیک غیر ایرانی به روی صحنه می رود، با اعلام این مطلب گفت: حضور در جشنواره موسیقی فجر هم‌اکنون برای بسیاری از جوانان مهم است و در همین راستا مسئولان جشنواره راه را برای حضور این نسل فراهم آوردند.

نبیلی راه‌اندازی بخش‌هایی مانند نسل دیگر یا برگزاری کارگاه‌ها را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: برای زنده ماندن هر اتفاق فرهنگی- هنری باید هر سال خلاقیت ویژه‌ای را به آنها تزریق کرد و خوشبختانه جشنواره موسیقی در سه- چهار سال اخیر در این امر موفق بوده است؛البته ذهنیت مثبت دکتر ریاحی و علاقه خاص آن را به جوانان نباید فراموش کرد.

سرپرست ارکستر مجلسی رسا در ادامه صحبت خود خواستار جشنواره‌های کوچک در شهرستان‌های مختلف شد و گفت: به‌ اعتقادم مراکز استان‌ها باید در زمینه موسیقیایی فعال تر باشند و خود اقدام به برگزاری جشنواره محلی کنند و از میان آنها چند گروه انتخاب کنند و آنها را برای اجرا به جشنواره موسیقی فجر بفرستند.

وی برگزاری جشنواره‌های محلی را اقدامی تأثیرگذار برای هنرمندان شهرستانی عنوان کرد و افزود: هنرمندان بسیاری در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند که معمولاً به دلایل مختلف از زمان و شرایط جشنواره اطلاع پیدا نمی‌کنند، در صورتی که اگر همین گروه‌ها در جشنواره محلی شرکت کنند، از نحوه شرکت در جشنواره موسیقی فجر نیز اطلاع پیدا می‌کنند و از طرف دیگر حضور گروههای مختلف منجر به بالا رفتن کیفت جشنواره نیز می گردد.

این هنرمند دربارهٔ نوازنده های ارکستر رسا گفت: در ارکستر رسا شاهرخ صدیقیانی، مصطفی زمانی، پوریا کیانی و کیمیا ابراهیم‌زاده (ویلن اول)، محمدحسین ابراهیم‌زاده، علیرضا طاهبازاده و وفا حمیدی (ویلن آلتو)، منصور شاملویی‌زاده (کنتربالی)، بهتاش ابوالقاسم (ابوا)، فلوت ریکورد (فرهاد بیگلری بیگی) و فهیم ممتاز (رهبر ارکستر و پیانو) می‌نوازند. همچنین خودم در ارکستر ویلنسل می‌نوازم.

نبیلی در خاتمه دربارهٔ رپرتوار ارکستر گفت: در این اجرا قطعاتی از موتزارت، هندلسون، بالستون، کمیتار و براگا اجرا می‌شود.

بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ۲۵ بهمن ماه لغایت ۱ اسفندماه به دبیری حسن ریاحی در تهران و ۴ استان ایران برگزار می‌شود.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.