جوایز قهرمانان المپیک ۵۰ درصد بیشتر شد/ از پرداخت های میلیاردی راضی نیستیم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد عباسی پس از بازدید روز چهارشنبه از اردوی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در مورد شرایط ملی پوشان کشتی گفت: کشتی‌گیران و قهرمانان که منتخب تیم‌ ملی اعزامی به المپیک هستند خیلی وقت است که در تلاشی جدی برای آماده شدن به سر می‌برند. گزارشات متعددی از روند کار تیم‌های کشتی داشته‌ام ولی دوست داشتم از نزدیک خدمت آن‌ها برسم.

وی در ادامه گفت: ما یکی از امیدهای بزرگ در کشتی جهان هستیم. تلاش این‌ها و جدیت فضای کاری تمرین‌هایشان نشان می‌دهد که آمادگی خوبی دارند و قصد دارند برای ملت و خانواده‌هایشان سرفرازی را به همراه آورند.
عباسی تصریح کرد: موضوع ورزش در یک نظام برنامه‌ریزی شده نیست و اسپانسرها و شرایط مختلفی در آن دخیل هستند. این مسائل را نمی‌شود یکنواخت لحاظ کرد. در آیین‌نامه برای قهرمانی جهان ۵۰ تا ۹۰ سکه لحاظ شده است. البته این چیزها را نمی‌شود با هم مقایسه کرد. این مسائل تحلیل جامع‌تر می‌خواهد. هرچه هست آداب و رسوم دیرینه است اما نشانی که قهرمانان کشتی دارند، در جاهای دیگر دیده نمی‌شود. البته همه رشته‌ها در جایگاه خود اهمیت دارند اما کشتی ورزش اول است و کشتی‌گیران در فضای فوتبال نیستند.
عباسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: تیم ما فقط همان نفرات انتخاب شده برای المپیک نیستند بلکه مردم و رسانه‌ها هم جزء این تیم هستند که تا المپیک هر کس باید نقش خود را خوب ایفا کند. نقش روحیه آفرینی رسانه‌ها موضوعی تاریخی است. دشمنان می‌خواهند فضا طوری شود که روحیه قهرمانان خراب شود. بنابراین نباید اجازه دهیم فضای روحی ورزشکاران‌مان بر هم بریزد. در این فاصله تا المپیک دوستان رسانه‌ای به این فضا توجه کنند تا هر کدام نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که آیا از روند حرکت کشتی راضی هستید گفت: امروز به طور کامل‌تر در جریان تمرینات کشتی‌گیران قرار گرفتم. در المپیک چهار پنج کشور بیشتر تیم کامل کشتی ندارند و یک تیمی که حرف برای گفتن دارد، جمهوری اسلامی ایران است.

عباسی همچنین درباره جوایز قهرمانان المپیک گفت: علاوه بر جوایز آیین‌نامه که هر ساله اتفاق می‌افتد وجوه قبلی جوایز مدال‌آوران المپیک را ۵۰ درصد اضافه کرده‌ایم که این احساس وظیفه‌ای برای ما بوده است.

وزیر ورزش و جوانان همچنین در مورد رعایت نکردن سقف قراردادها در فوتبال و پرداخت های میلیاردی در این رشته گفت: ما از این روند راضی نیستیم و گروهی را مامور کرده ایم که به این موضوع رسیدگی کنند اما این پول ها از جیب دولت خرج نمی شود چرا که ما در سال جدید به هیچ تیمی کمک نکرده ایم. ما باید این موضوع را دقیق تر بررسی کنیم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.