«جوجه قمری تنها» به کتابفروشی‌ها آمد

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب مجموعه داستانی برای گروه سنی کودکان است که شامل ۱۰ داستان کوتاه است و نام کتاب از روی اولین داستان کتاب به عاریت گرفته شده است.

«جوجه قمری تنها»، «راغ»، «ماهی»، «روباه شکمو و خروس خوش‌آواز»، «کتاب‌فروش»، «بچه‌ گربه‌ای که تی‌تاب می‌خورد»، «روز اول مهر»، «پروانه‌ها»، «لحظه تحویل سال» و «کتاب‌های خاله نرگس» عنوان داستان‌های این کتاب هستند.

داستان‌های این کتاب پیش از این در نشریات کودکان به چاپ رسیده‌اند و همگی برای گروه سنی «ج» نوشته‌ نوشته شده‌اند. تصویرگری کتاب نیز توسط زیبا ارژنگ انجام شده است.

قسمتی از داستان «کتابفروش» را می‌خوانیم:

حمید در حالی که از سرما توی کاپشن رنگ و رو رفته‌اش مچاله شده بود، آهسته آهسته به طرف مدرسه می‌رفت. نسیم سرد صبحگاهی می‌وزید و به صورتش می‌خورد. با یک دست کتاب و دفترچه‌های درسی‌اش را زیر بغل گرفته بود، دست دیگرش هم توی جیب شلوارش بود. همان‌طور که می‌رفت، چشمش به مغازه کتاب‌فروشی خورد که سر راه مدرسه‌اش بود. دیگر برایش عادت شده بود. هر روز صبح موقع رفتن به مدرسه پشت ویترین کتاب فروشی می‌ایستاد و با چشم‌های پر از اشتیاق به کتاب‌های جورواجور خیره می‌شد.

از داخل کتاب‌ها، کتاب داستانی را که دوست داشت پیدا می‌کرد و با حسرت به آن چشم می‌دوخت. از روزی که معلم هنرشان سر کلاس از آن نویسنده داستانی را انتخاب کرده و برای بچه‌ها خوانده بود، عاشق آن کتاب شده بود. معلم هنر گفته بود: بچه‌ها، از این نویسنده اگر کتابی پیدا کردید، حتما بخوانید. حمید احساس می‌کرد نوشته‌های آن نویسنده خیلی دلنشین و ساده است. از آن روز به بعد خواندن آن کتاب برایش مثل یک آرزوی شیرین شده بود. صحنه‌های خیالی داستان، هر شب موقع خواب به سراغش می‌آمد. آن قدر به کتاب فکر می‌کرد تا پلک‌هایش سنگین می‌شد و روی هم می‌افتاد، اما هنوز نتوانسته بود پول خریدن آن را گوشه‌ای کنار بگذارد…

این کتاب با ۴۲ صفحه، شمارگان هزار جلد و قیمت هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.