جودکی و ˝ شیش و بش˝ چرمشیر

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

حسن جودکی نمایش ˝ شیش و بش˝ نوشته محمد چرمشیر را برای اجرای عمومی آماده می‌کند.

 حسن جودکی به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: قرار است نمایشنامه” شیش و بش” نوشته محمد چرمشیر را در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه ببرم. محمد چرمشیر به طور شفاهی اجازه اجرا را به ما داده اما از آنجا که متن را در دهه ۷۰ نوشته ممکن است تغییراتی نسبت به متن گذشته در نمایشنامه جدید داده شود.

داستان نمایشنامه دربارهٔ روابط و کشاکش دو خانواده ـ خانواده حاج محمدباقر یزدی و حاج اسعد صحاف‌باشی ـ به زبان طنز است. صحاف از یزدی می‌خواهد تا دکانش را که جنب دکان صحاف است به او بفروشد، اما یزدی مخالفت می‌کند و به همین سبب، بین این دو خانواده، اختلاف به وجود می‌آید.

او در ادامه افزود: نمایش ” مرگ نویسنده” نوشته عباس عبدالله زاده را که در جشنواره تئاتر فجر سی و دوم در بخش چشم‌انداز شرکت داشت در سال جدید برای اجرای عمومی به صحنه می‌برم که تینو صالحی و امین کربلایی زاده بازیگران آن هستند ضمن این که امین کربلایی زاده برای بازی در این نمایش جایزه بازیگری مرد را بدست آورد. داستان نمایش دربارهٔ نویسنده‌ای در دوران استالین در شوروی سابق است. رمان نویسی که برای گرفتن مجوز کتابش اتفاقاتی برایش می‌افتد.

جودکی دربارهٔ تغییرات اجرای عمومی نسبت به جشنواره گفت: جشنواره به خاطر فشردگی زمانی معمولا اجرای خاص خودش را دارد البته تغییرات زیاد نیست ولی در قسمت‌هایی از کار کمی تغییر ایجاد شده است.
 

انتهای پیام/


آخرین اخبار
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.