جوسازی رسانه های آمریکایی و تکذیب همکاری نظامی واشنگتن-اسلام آباد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، ارتش پاکستان روز گذشته اعلام کرد: ژنرال “اشفق پرویز کیانی” فرمانده ارتش این کشور در دیدار روز پنجشنبه با ژنرال “جیمز ماتیس” گزارشها را درباره همکاری نظامی با آمریکا در خاک این کشور علیه شبه نظامیان رد کرده است.

اشفق پرویز کیانی تاکید کرده است: مهم است که میان “اقدامات هماهنگ” و “عملیات مشترک” وجه تمایز قائل شد. اقدامات هماهنگ عملیاتی هستند که ارتش پاکستان و نیروهای ایساف در مرز افغانستان و پاکستان انجام می دهند و برای چنین عملیاتی به اشتراک گذاشتن اطلاعات امنیتی لازمه همکاریهای متقابل است.

وی افزود: اما عملیات مشترک عملیاتی هستند که نیروهای دو طرف در اقدامات فیزیکی و به صورت مشترک در هر دو طرف مرز انجام می دهند.

ژنرال اشفق پرویز کیانی عملیات مشترک را برای مردم و نیروهای مسلح پاکستان امری غیر قابل قبول خواند و گفت: چنین عملیاتی از دید پاکستانی ها عبور از خطوط قرمز است.

این درحالیست که “لئون پانتا” وزیر دفاع آمریکا در گفتگو با آسوشیتد پرس در دفتر پنتاگون اعلام کرده بود: پاکستان به مقامات نظامی آمریکا گفته است درصدد آغاز عملیات نظامی علیه طالبان در مناطق قبیله نشین در نزدیکی مرز افغانستان است که از آن به عنوان پناهگاهی برای اعضای القاعده یاد می شود.

وی گفته بود: فرمانده کنونی ارتش پاکستان اخیرا با ژنرال “جان آلن” فرمانده آمریکا در افغانستان درباره عملیات نابودی طالبان گفتگو کرده است.

پانتا بدون اشاره به زمان آغاز عملیات ارتش پاکستان در عین حال گفته بود: این عملیات با هدف شناسایی طالبان پاکستان نه شبکه تروریستی حقانی به زودی آغاز می شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.