جوسازی مجدد فیصل علیه ایران / خط و نشان برای روسیه در خصوص سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان در پایان نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در جده در کنفرانس مطبوعاتی مشترک باعبداللطیف الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به جوسازی علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران و نیز تکرار ادعاها درباره جزایر سه گانه کشورمان در خلیج فارس پرداخت.

وزیر امور خارجه عربستان با نادیده گرفتن زرادخانه مخوف سلاحهای هسته ای رژیم صهیونیستی و همچنین تلاشهای کشورش و دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس برای توسعه برنامه هسته ای و نیز همکاری مستمر و شفاف و سازنده جمهوری اسلامی ن با آژانس بین المللی انرژی اتمی در همسویی با ادعاهای غربی مدعی شد پرونده هسته ای ایران، شک و تردیدهای منطقه ای را افزایش داده است.

وی بدون اشاره به تهدیدهای علنی غربی ها و صهیونیستها به ماجراجویی علیه ایران به سبب پافشاری بر حقوق مشروع سهته ای خد ادعا کرد پرونده هسته ای ایران، آهنگ تهدیدهای منطقه ای را افزایش داده است

سعود الفیصل بار دیگر از ادعاهای بی اساس و نخ نما شده امارات درباره جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس حمایت کرد و مدعی شد : از موضع امارات درباره جزایر اشغالی حمایت می کنیم!

وی ادعا کرد تنش آفرینی ایران درباره جزایر اماراتی!، از تهدیدها تهدیدها را افزایش داده است

شاهزاده سعودی بدون اشاره به اطمینانهای مکرر ایران درباره صلح آمیز بودن برنامه هسته ای و فتوای صریح مقام معظم رهبری درباره تحریم هرگونه سلاحه هسته ای، ادعا کرد ایران باید به کشورهای همسایه درباره پرونده هسته ای خود اطمینان دهد.

وزیر امور خارجه عربستان در تلاش برای القای حمایت از مردم فلسطین گفت : از آشتی فلسطینی و برگزاری انتخابات حمایت می کنیم

فیصل همچنین از به تاخیر افتادن طرح نهایی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درباره اتحاد و بررسی طرح اتحاد با هدف توسعه و اجرای آن در آینده خبر داد و مدعی شد اتحاد استقلال هر یک از کشورهای عضو شورا را حفظ می کند.

وی با نادیده گرفتن مخالفت اکثریت مردم بحرین با طرح اتحاد میان این کشور و عربستان ادعا کرد هیچ نیازی به همه پرسی مردمی درباره اتحاد نیست.

وزیر امور خارجه عربستان با خط و نشان کشیدن برای روسیه و تهدید به این کشور درباره از دست رفتن جایگاهش در میان اعراب گفت : موضع روسیه در شورای امنیت در خصوص سوریه هیچ توجیهی ندارد.

سعود الفیصل افزود : روسیه باید در موضع خود در قبال سوریه تجدید نظر کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.