جولان دلالان در گردباد اجاره بها

۲۳اردیبهشت،

به گزارش نوساز، سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اظهارات مسئولین وزارت راه و شهرسازی مبنی بر افزایش ناچیز قیمت مسکن و اجاره بها ،گفت: اینگونه اظهارات بعضی مسئولین، به شوخی شبیه است ،چراکه آنچه به وضوح دیده می‌شود رشد قیمت و تورم  بیش از ۲۰۰ درصدی در بازار مسکن است.

مسکن مهر بی سرپناهان را خانه دار نکرد

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه افزایش قیمت مسکن تاثیر منفی بسیاری بر زندگی و اقتصاد مردم گذاشته است، افزود: متاسفانه دولت با ضعف مدیریت و عدم کنترل بر قیمت مسکن وضعیت تاسف باری را در این آشفته بازار بوجود آورده، لذا مسکن مهری که قرار بود سرپناهی برای اشخاص فاقد مسکن و اجاره نشین باشد، امروز تاثیر محسوسی در خانه دارکردن اقشار جامعه نداشته است.

وی کنترل قیمت مسکن از طریق اعمال تعزیراتی را غیر ممکن دانست و تصریح کرد: وقتی هیچ قانونی برای تعیین قیمت مسکن در کشور وجود ندارد و بازار در دست  دلالان و عده ای سود جو قراردارد ،چگونه می‌توان نرخ اجاره بها و قیمت مسکن را کنترل کرد.

بیاتیان با بیان اینکه در حال حاضر رهن یک واحد مسکونی در تهران به سرمایه عظیمی احتیاج دارد، اظهار داشت: متاسفانه دولت فعلی در این هشت سال نه‌تنها نتوانست بازار مسکن را به آرامش و ثبات مورد نظر برساند، بلکه با ضعف مدیریت و ناکارآمدی، تیشه به ریشه بازار خودرو، طلا و اقتصاد کشور زده است.

درآمدها تناسبی با اجاره بها ندارد

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به اینکه رکود مسکن به دلایلی غیر از انتخابات ریاست جمهوری مربوط است، عنوان کرد: رکود در بازار مسکن به سبب ناتوانی مردم در خرید ملک بوده، لذا اینکه اذعان می‌شود تقاضا در بازار مسکن کاهش یافته غیر قابل قبول است.     

عضو هیئت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، خاطر نشان کرد: در حال حاضر درآمدهای اشخاص تناسبی با نرخ‌های اجاره بها و قیمت مسکن ندارد، لذا سبب اصلی رکود مسکن بی‌پولی مردم بوده و عوامل دیگر از جمله انتخابات ریاست جمهوری و دیگر مسائل سیاسی، به حاشیه راندن اصل موضوع است.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.