جولان کرونا در فارس ادامه دارد/ آغاز روزهای سخت مدافعان سلامت

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید براینکه جولان ویروس کرونا در استان فارس همچنان ادامه دارد، از اجرای اقداماتی نظیر افزایش تعداد تخت‌ها و توسعه مراکز ۱۶ ساعته در این استان خبر داد.

دکتر مهرزاد لطفی شنبه ۲۱ فروردین در دویست و نود و هشتمین جلسه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ علوم پزشکی شیراز، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و بیماران نیازمند بستری در بخش کووید ۱۹ طی روزهای اخیر در فارس را دارای شیب صعودی نگران کننده دانست و گفت: روزهای سختی برای مجموعه سلامت فارس در پیش است.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی کشور و استان طی روزهای اخیر و افزایش قابل توجه شهرهای قرمز و نارنجی، از تاکید وزیر بهداشت برای عملیاتی شدن هفت راهبرد اجرائی در شرایط کنونی خبر داد و گفت: استان فارس در روزهای نخست آغاز اپیدمی کرونا، در زمینه راه اندازی مراکز منتخب ۱۶ ساعته، در کشور پیشتاز بوده و دستاوردهای موفقی را در این زمینه شاهد بودیم؛ در شرایط کنونی نیز توسعه فعالیت این مراکز به عنوان خط مقدم شناسایی بیماران، گام موثری در مهار بیماری است.

لطفی ضمن قدردانی از تلاش های مدافعان سلامت حوزه بهداشت طی بیش از یک سال گذشته، افزایش ساعات کاری و فعالیت این مراکز را در شرایط کنونی، بسیار تاثیرگذار خواند و افزایش اطلاع رسانی عمومی در این زمینه برای مراجعه عمومی در صورت دارا بودن علایم کووید۱۹ را در دستور کار اعضای این ستاد قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با بررسی آمار بیماران نیازمند بستری در بخش های کووید ۱۹ بیمارستان های استان طی روزهای اخیر، راهکارهای توسعه تخت های عادی و ویژه کرونا در سطح استان را مورد پیگیری قرار داده و همکاری بخش خصوصی و بیمارستان های خیریه در این ایام را دارای اهمیت ویژه خواند.

لطفی با اشاره به گستردگی چرخه های انتقال ویروس در شرایط کنونی، افزایش بیماریابی به کمک شناسایی افراد در معرض تماس با بیماران را در پیک چهارم بیماری مورد تاکید قرار داد و به ویژه نقش مراکز ۱۶ ساعته را در این زمینه مهم برشمرد.

او تاکید کرد: با وجود آغاز اعمال محدودیت های سراسری در کشور و استان طی روزهای اخیر، همکاری مردم در شرایط کنونی بیش از همیشه اهمیت دارد و لازم است استفاده صحیح از ماسک، حفظ فاصله از دیگران و پرهیز از هرگونه تجمع و دورهمی؛ به نحو جدی رعایت شود؛ به ویژه در شرایطی که شیوع گونه انگلیسی با قدرت سرایت و شدت بیشتر بیماری، خطر این بیماری را نسبت به گذشته به نحو فزاینده ای افزایش داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست کنترل تردد از مرزهای هوایی و زمینی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در این زمینه تاثیرگذار دانست و ضمن بررسی آمار نمونه گیری های تشخیصی در طی روزهای اخیر، به بررسی آمار مبتلایان، علت های جان باختن مبتلایان، موارد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی پرداخت.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.