جوکار: تحریم‌ها شکست می‌خورند نه مردم

۳۰م دیماه ،

iranflag_145.jpg

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اعمال تحریم‌ها علیه ایران از سوی کشورهای غربی را خلاف مقررات بین‌المللی دانست و گفت که نهایتا آنچه شکست می‌خورد تحریم‌هاست و نه ملت ایران.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به سالروز تصویب تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران، اظهار کرد: برداشت غرب این بود که در سایه تحریم‌ها بتواند به اهداف خود دست پیدا کند اما آنها امروز از دستیابی به اهداف‌شان ناامید شده‌اند زیرا مردم ما در قبال تحریم‌ها خود را مقاوم نشان داده‌اند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی توانسته در قبال تحریم‌ها تدابیر اثربخشی داشته باشد، اظهار کرد: راهکارهایی که دستگاه اجرایی کشور برای دور زدن تحریم‌ها داشته سبب شده تحریم‌ها کمترین اثر را روی ملت بگذارد.

نماینده مردم یزد در مجلس تداوم تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه ایران را خلاف مقررات بین‌المللی دانست و یادآور شد: آنها به سبب اینکه در مراحل قبلی چیزی نصیب‌شان نشد سعی کردند دایره تحریم‌ها را قدری تنگ‌تر کنند اما از آنجایی که ملت و نظام با یکدیگر پیوستگی دارند مسلما آنچه نهایتا شکست می‌خورد تحریم‌هاست و نه ملت ایران.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: امروز انگشت اتهام مردم ما به سمت آمریکا و غرب است که ظلم و بی‌عدالتی را به بعضی ملت‌ها روا می‌دارند، این سبب می‌شود کینه مردم ما نسبت به جهان غرب و آمریکا افزایش پیدا کند.

جوکار در پایان با بیان اینکه تحریم‌ها علیه ایران توانسته غرور ملی ایجاد کند، تصریح کرد: مردم ما توانسته‌اند در سایه خودباوری و ایستادگی بر سر آرمان‌هایشان بر تحریم‌ها غلبه کنند در حالی که غرب و آمریکا همچنان درصدد می باشند ما را محدود کنند و این نشانی از حقانیت ملت ایران در مسیری است که برای خود تدبیر کرده و در آن مسیر حرکت می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.