جو بایدن: سربازان آمریکایی در حمله ایران دچار جراحات مغزی شدند

جو بایدن با اشاره به انتقام سخت ایران گفت: حملات موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد منجر به جراحات سربازان آمریکایی از ناحیه سر شده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، جو بایدن، نامزد دموکرات‌های آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده در توییتی نوشت: سربازان آمریکایی که در حمله موشکی ایران آسیب دیده‌اند، جراحات مغزی دارند. حال ترامپ این جراحات را سردرد خطاب می‌کند! ما به رئیس‌جمهوری نیاز داریم که به سربازان وظیفه‌مان احترام بگذارد و به وظیفه مقدس‌مان برای رسیدگی به جنگجویان زخمی احترام بگذارد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه القبس چندی پیش به نقل از روزنامه بیزینس اینسایدر اعلام کرد  که برخی از نظامیان آمریکایی که در اثر حمله ایران زخمی شده بودند به اردوگاه”عریفجان” کویت انتقال داده شدند و برخی دیگر به مرکز پزشکی”لاندستول” آلمان منتقل شدند تا در آنجا معالجه شوند.

این روزنامه با اشاره به اینکه ترامپ و ارتش آمریکا پیش از این اعلام کرده بودند که هیچ یک از نظامیان آن ها آسیب ندیده است اما ارتش آمریکا روز جمعه در موضعی دیگر اعلام کرد که ۱۱ نظامی آن ها دچار سوختگی شده است.

این روزنامه کویتی در ادامه با اشاره به اینکه پنتاگون تا یک هفته بعد از حمله موشکی ایران از زخمی شدن ۱۱ نظامی آمریکایی خبرنداشته است، به نقل از برخی منابع نوشت: سطح آسیب دیدگی برخی  از این نظامیان آمریکایی شدید و برخی دیگر متوسط است.

با تمام این اوصاف، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در نشست خبری خود در فروم جهانی اقتصاد با تقلا برای کم اهمیت جلوه دادن حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره زخمی شدن ۱۱ سرباز آمریکایی که توسط پنتاگون نیز تایید شده بود می‌پرسید، مدعی شد: من شنیده‌ام که برخی از سربازان سردرد گرفته بودند و مشکلاتی از این قبیل داشتند اما هیچ کدام آسیب جدی ندیده بودند!

ترامپ همچنین در پاسخ به سوال بعدی این خبرنگار که می‌پرسید آیا شما خونریزی از ناحیه سر را جدی نمی‌دانید؟ با بیان این که من در مقابل دیگر جراحاتی که مشاهده کرده‌ام، این جراحات را جدی نمی‌دانم، مدعی شد که ایران با بمب‌های کنارجاده‌ای بر سر نیروهای آمریکایی باعث جراحات بسیار بدتری شده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.