جیرفت قطب کشاورزی کشور است


جیرفت قطب کشاورزی کشور است

۱۷:۲۷ (سه شنبه ۲۰ تیر )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس دانشگاه جیرفت گفت: جیرفت یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است و تولید محصولات کشاورزی خارج از فصل هم دارد.

ناصر برومند ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی رؤسای دانشگاه‌های جیرفت با نماینده شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دانشگاه جیرفت در سال ۶۸ با عنوان آموزشکده کشاورزی جیرفت آغاز به کار کرد و در سال ۸۹ دانشگاه جیرفت مستقل شد.

وی افزود: این دانشگاه در ابتدای فعالیت خود ۱۰ رشته کاردانی و کارشناسی داشت، اما امروز ۲۰ رشته کارشناسی دارد.

برومند با بیان اینکه دانشکده کشاورزی مستقل است، تصریح کرد: با توجه به اینکه جیرفت یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است و تولید محصولات کشاورزی خارج از فصل هم دارد، گسترش دوره‌های تکمیلی را در پنج رشته‌ کشاورزی در این دانشگاه داشتیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه جیرفت ۱۱۰ عضو هیئت علمی دارد، خاطرنشان کرد: اکثر اعضای هیئت علمی این دانشگاه بومی هستند.

رئیس دانشگاه جیرفت گفت: کسب دو رتبه اول کارشناسی ارشد در سال جاری و قبولی بیش از ۵۰ درصد از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در کنکور کارشناسی ارشد در این دو سال از افتخارات این دانشگاه است.

برومند ابراز داشت: در طرح جامع آموزشی ۱۲ دانشکده پیش‌بینی شده که هشت دانشکده در جیرفت و چهار دانشکده دیگر در شهرستان‌های عنبرآباد، کهنوج، بخش‌های جبالبارز و ساردوئیه به صورت اقماری قرار دارد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی ۱۵ پژوهشکده در طرح جامع آموزشی پیش‌بینی شده، اذعان داشت: برای راه‌اندازی پژوهشکده باغبانی که مصوب شده بود، اما اجرایی نشد، کارهای مقدماتی آن در حال انجام است.


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.