جیمز کامرون ادامه «آواتار» را با همکاری چینی‌ها می‌سازد

سینما پرس-گروه سینما/ جیمز کامرون به تازگی اعلام کرده است که برای تامین تجهیزات ساخت قسمت‌های بعدی فیلم سینمایی پرفروش «آواتار» احتمالا با شرکت‌های چینی همکاری می‌کند.

به گزارش سینما پرس، جیمز کامرون؛ کارگردان فیلم سینمایی معروف و پرفروش «آواتار» (Avatar) به تازگی اعلام کرده است که برای تامین تجهیزات ساخت قسمت‌های دوم و سوم این فیلم اکشن تخیلی، مخصوصا دوربی های سه بعدی پیشرفته، با شرکت های چینی همکاری می کند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، جیمز کامرون پیش از این در مصاحبه های خود اظهار کرده بود که قسمت های دوم و سوم فیلم سینمایی «آواتار» از سال ۲۰۲۴ میلادی و در شهر لوس‌آنجلس آمریکا ساخته می شود. اما با توجه به موفقیت آثار هالیوودی در گیشه های چین در چند سال اخیر گویا کامرون ترجیح داده است برای هرچه بیشتر شدن فروش آثارش در این کشور آسیایی با شرکت های چین نیز همکاری کند.

جیمز کامرون علاوه بر تامین تجهیزات ساخت قسمت های بعدی آواتار، اظهار کرده است که احتمالا طبق قراردادی که با شرکت چینی «ناوی» (Na`vi) بسته است، بازیگران چینی نیز در اپیزودهای دوم و سوم این فیلم سینمایی پرفروش ایفای نقش کنند.

قسمت نخست فیلم سینمایی «آواتار» با اکران در سال ۲۰۰۹ میلادی توانست فروشی برابر با ۲ میلیارد و ۷۸۲ میلیون دلار را در سراسر جهان برای خود رقم بزند و با تکیه بر این مبلغ عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای جهان را به خود اختصاص دهد.

جیمز کامرون علاوه بر کارگردانی، نویسندگی فیلمنامه «آواتار» را نیز برعهده داشت و سم ورتینگتون، زوئی سالدانا و سیگورنی ویور نیز از جمله بازیگران این فیلم سینمایی بودند.

فیلم های سینمایی «تایتانیک» (Titanic)، «موجودات فضایی» (Aliens) و «نابودگر» (The Terminator) دیگر فیلم های سینمایی مطرح و پرفروشی هستند که جیمز کامرون پیش از این ساخت آن ها را برعهده داشته است.

انتهای پیام/ ع م

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۹۹۱


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.