جیپ تازه محصول مشترک آمریکا و ایتالیا است

۱۵ام بهمن ،

جیپ تازه محصول مشترک آمریکا و ایتالیا است

Bookmark and Share

اولین محصول تازه جیپ بعد از پیوستن این کارخانه و کرایسلر به کمپانی فیات فروردین سال آینده در نمایشگاه نیویورک رونمایی خواهد شد. گفته می‌شود این خودرو که جایگزین مدل لیبرتی خواهد شد با نامی دیگر که احتمال دارد «چروکی» باشد به بازار عرضه می‌شود. 

این خودرو آخرین مراحل آزمایش را پشت سر می‌گذارد. بدنه جیپ تازه بر روی پلتفرم فیات به نام «کامپکت واید» ساخته می‌شود.  این همان پلتفرمی است که آلفارومئو جولیتا و نسل تازه دوج دارت هم روی آن ساخته شده است. 

جیپ تازه محصول مشترک آمریکا و ایتالیا است

این پلتفرم امکان نصب سیستم دو دیفرانسیل و موتور شش سیلندر را هم دارد که در جیپ تازه استفاده شده است. قرار است این خودرو در آمریکا با موتور شش سیلندر ۳.۲ لیتری به بازار عرضه شود. برای اروپا موتورهای چهار سیلندر ۱.۸ لیتری و موتور چهار سیلندر دو لیتری دیزل در نظر گرفته شده است.     

قرار است اولین جعبه دنده اتوماتیک مشترک فیات-کرایسلر هم در این خودرو نصب شود. به نقل از سرجیو مارکیونه، مدیر فیات-کرایسلر این جعبه دنده ۹ سرعته  در آینده در همه خودروهای دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل کرایسلر استفاده خواهد شد. 

جیپ تازه محصول مشترک آمریکا و ایتالیا است

جیپ جلوپنجره همیشگی‌اش که از هفت خط موازی تشکیل شده را در مدل تازه هم تکرار می‌کند. جلو پنجره تازه با چراغ‌های جلو نازک‌تر شبیه به جلوپنجره فیس‌لیفت مدل گرند چروکی است. در عکس‌هایی که از خودروی استتار شده انتشار یافته است، سقف پارچه‌ای متحرکی هم دیده می‌شود. 

جیپ تازه قرار است علاوه بر آمریکا در چین هم ساخته شود. 

برچسب ها : نمایشگاه خودرو نیویورک ۲۰۲۴ | جیپ | کرایسلر | فیات | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۲/۰۳
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.