جی کی شین : تایزن سیستم عامل مشترک در بین همه بخش ها

ممتازنیوز:

Tizen

در اکوسیستم اندروید بدون شک بزرگترین و تاثیرگذارترین نقش را سامسونگ ایفا می کند که توانسته کنترل خوبی را بر این سیستم عامل داشته باشد. اما موفقیت آن ها در این بخش نمی تواند در بلند مدت تضمین خوبی برای ادامه روند روبه رشدشان باشد، لذا آن ها توان خود را برای تمرکز بر سیستم عامل متن باز(Open Source) دیگری به نام تایزن متمرکز کرده اند که با همکاری اینتل در حال توسعه و تکامل آن می باشند. تاکنون تمامی اخبار و تصاویری که از تایزن منتشر شده است آن را در قالب یک اسمارت فون به نمایش می گذارند اما اکنون J.K. Shin رییس بخش موبایل سامسونگ تاکید می کند که این سیستم عامل صرفا مختص به اسمارت فون ها نیست و می تواند جایگزین ساده ای برای اندروید لقب بگیرد. به گفته وی :

همگرایی و تشابه در گجت ها صرفا محدود به اسمارت فون ها، تبلت ها، PCها و دوربین ها نیست و صنایع مختلف دیگری مانند خودروسازی، بانک ها و… نیز به لطف این سیستم عامل جدید می توانند همگرایی بی نظیری را بین بخش ها و محصولات خود شاهد باشند.

بحث Cross-convergence(همگرایی متقابل) بیشتر در مورد پلتفرم هایی مانند ios7 و BlackBerry 10 OS مطرح می گردد که در صنایع مختلفی مانند خودروسازی و سایر تولیدات به صورت یکپارچه نام آن ها مطرح شده است. بنابراین با توجه به حرف های رییس بخش موبایل سامسونگ، می توان پیشبینی کرد که در صورتی که این سیستم عامل در بازار اسمارت فون ها نتواند به موفقیت قابل توجهی دست یابد، می تواند به عنوان یکی از بازیگران مهم در سایر بخش های صنعت ایفای نقش کرده و این موضوع از نگرانی های مشترک سامسونگ و اینتل می کاهد.

Sammobile

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.