حاتمی چگونه «مادر» را ساخت؟

جام جم آنلاین: مراحل ساخت و پشت صحنه فیلم سینمایی «مادر» ساخته زنده‌یاد علی حاتمی روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه، ساعت ۱۷ در برنامه «یک فیلم، یک تجربه» نمایش داده می‌شود.

در این قسمت از برنامه مستند «یک فیلم، یک تجربه » که «مادر در آینه» نام دارد و حمید هنری آن را کارگردانی کرده است به بررسی فیلم به یادماندنی « مادر» می پردازد.

این شاعرانه سینمای ایران روایت گر قصه پیرزنی است که در سرای سالمندان زندگی می‌کند و حال به خانه برمی‌گردد تا روزهای پایانی عمرش را در خانه‌اش و کنار فرزندانش که هر کدام گوشه‌ای به زندگی خود مشغولند بگذراند.

گرمی حضور مادر در خانه، فرزندان را به دور هم جمع میکند و در این مجال فیلم به معرفی شخصیتهای داستان می‌پردازد.مرحوم رقیه چهره آزاد ، محمدعلی کشاورز، اکبر عبدی ، فریماه فرجامی ، اکرم محمدی ، جمشید هاشم پور ، حمید جبلی و…. بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

موسیقی به یاد ماندنی این اثر را نیز ارسلان کامکار ساخته است. ضمن آن که علی حاتمی علاوه بر نویسندگی و کارگردانی ، طراحی صحنه و لباس کار را بر عهده داشته است.

مجموعه « یک فیلم ، یک تجربه »  با هدف بررسی ساخت مهم ترین آثار سینمایی ایران هر روز ساعت ۱۷ از شبکه مستند سیما به روی آنتن می رود.

«به رنگ انار» در شبکه مستند

مستند «به رنگ انار» از مجموعه «یک زندگی» به تهیه‌کنندگی جواد ظهیری، روز پنجشنبه روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.

«به رنگ انار» به کارگردانی رقیه توکلی، روایتگر زندگی معلم بازنشسته‌ای است که تصمیم می‌گیرد پس از بازنشستگی به زادگاهش یزد برود و گاوداری کوچکی را تاسیس کند، اما این راه با تمام سختی‌هایش و با اضافه شدن باغ انار و مزرعه تبدیل به فعالیتی پررونق می‌شود و برای فرزندان او و اهالی محل هم ایجاد شغل می‌کند.

هر قسمت از مجموعه اجتماعی «یک زندگی» که از تولیدات جدید شبکه مستند سیماست، موضوع واحدی دارد و زندگی یک انسان خاص را نشان می‌دهد.

«به رنگ انار» روز پنجشنبه ساعت ۲۱ و۳۰ دقیقه و به مدت ۳۰ دقیقه روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.