حاجی بابایی:۵۰ درصد هزینه‌های انرژی مدارس از طریق یارانه‌ها پرداخت می‌شود

خبرگزاری آریا- وزیر آموزش و پرورش گفت: سال گذشته دولت مصوب کرد در تمامی مدارس کشور ۵۰ درصد هزینه‌های انرژی مانند آب، برق و گاز از طریق یارانه‌ها پرداخت شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، حمیدرضا حاجی بابایی در چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران که در سالن همایش‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، تصریح کرد: امسال ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار قانونی مصوب استانی و ملی در امر مدرسه سازی داریم اما در سال ۹۰ این اعتبار حدود ۱۷۰۰ یا ۱۸۰۰ میلیارد تومان بود که ۱۰۰ درصد آن هم اختصاص یافت.
وی ادامه داد: امسال جهت گیری‌های آموزش و پرورش کاملاً تغییر می‌کند و ۴۰ میلیارد تومان ردیف جداگانه برای فناوری مدارس تدارک دیده شده است.

خیرین در امر تجهیز مدارس به فناوری هم مشارکت کنند

حاجی بابایی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز می‌توانند در امر تجهیز مدارس به فناوری هم کمک کنند، ادامه داد: برای اینکه دانش آموز بهتر بتواند درک کند و مانند دیگر دانش‌آموزان دنیا از فناوری استفاده کند، خیرین می‌توانند در قسمت هوشمندسازی مدارس نیز مشارکت کنند.
وی اضافه کرد: با تجهیزات فناوری، کلاس درس چندرسانه ای می شود و روش های علمی روز دنیا در کلاس های درس انجام می شود.
حاجی بابایی ادامه داد: اگر خیری بخواهد رقم های کمتری نیز کمک کند می تواند برای تجهیز کردن مدارس و کلاس های درس به فناوری وارد شود.

مجهز شدن ۲۴ هزار مدرسه به فناوری در یک سال گذشته

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در طول یک سال گذشته ۲۴ هزار مدرسه را به تجهیزات فناوری مجهز کرده ایم گفت: در طول ۲ یا ۳ سال آینده نیز تمام مدارس کشور فناوری های جدید خواهند داشت و خیرین در این راه هم می توانند وارد شوند.
وی همچنین به افزایش ۵۰ درصدی کسب مدال های جهانی دانش آموزان المپیادی اشاره و عنوا کرد: در همین راستا تعداد مدارس تیزهوشان با احتساب امسال در طول ۲ سال گذشته ۲ برابر می شود.

۲۰ درصد اعتبارات استان ها صرف تجهیزات مدارس

وی تصریح کرد: امروز مدرسه در تحول بنیادین استخر و آزمایشگاه می‌خواهد که در این راستا ۲۰ درصد اعتبارات استان‌ها برای تجهیزات درنظر گرفته شده است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به یکی از مصوبات دولت درباره پرداخت ۵۰ درصدی هزینه انرژی مدارس یادآور شد: سال گذشته دولت مصوب کرد در تمامی مدارس کشور ۵۰ درصد هزینه های انرژی مانند آب، برق و گاز از طریق یارانه ها پرداخت شود.
انجام لوله کشی گاز داخل مدارس توسط وزارت نفت
وی بیان داشت: یکی دیگر از مصوبات دولت وزارت نفت را مکلف کرده تا به تمامی مدارسی که در کشور گازرسانی انجام می دهد لوله کشی گاز را تا داخل مدارس نیز انجام دهد.
حاجی بابایی با بیان اینکه برای اولین سال است که ۴۰ میلیارد تومان به فناوری های جدید در مدارس اختصاص یافته است گفت: اگر خیرین هم در بخش فناوری‌های جدید وارد شوند وضعیت خوبی خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: یک درصد بودجه کل کشور برای ورزش و ۲۰ درصد آن برای آموزش و پرورش باید هزینه شود که در مجموع ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که رقم قابل توجهی است.

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.