حاجیان ۳ میلیون دقیقه مکالمه کردند

از ابتدای ایام حج امسال تاکنون، سه میلیون و ۱۳۰ هزار دقیقه مکالمه حجاج ایرانی با موفقیت برقرار شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از تسنیم از روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت، حسن کریمی معاون بهره‌برداری و مدیریت شبکه این شرکت با اعلام این مطلب افزود: این شرکت، امسال با توجه به پیش‌بینی نیازهای ارتباطی ایام حج، علاوه بر افزایش کانال‌های ارتباطی مستقیم بین دو کشور، مسیرهای ترانزیت بین ایران و عربستان را نیز افزایش و مورد بازنگری کیفی قرار داد تا ضمن ارتقاء کیفی مکالمات، میزان ترافیک راهیابی نشده (No Route) کاهش چشمگیری یابد.

وی در ادامه گفت: به منظور ایجاد راحتی و سهولت در برقراری ارتباط بین حجاج و بستگان‌شان در ایران، شاخص‌های کمی و کیفی ترافیک وارده و صادره به مقصد عربستان هر ساله در ایام حج، به طور ویژه تحت نظارت مستمر قرار می‌گیرد و در صورت ملاحظه هرگونه اشکال و اختلال، بلافاصله هماهنگی لازم از سوی مراکز مدیریت شبکه این شرکت برای رفع آن به کار گرفته می‌شود.

او در ادامه گفت: حجم دقایق صادره  از ایران به سمت عربستان در ایام حج امسال حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دقیقه و  حجم ترافیک وارده از کشور عربستان از مسیرهای مستقیم به ایران در حدود ۴۳۰ هزار دقیقه بوده است.

معاون بهره‌برداری و مدیریت شبکه  شرکت ارتباطات زیرساخت توضیح داد: از این رقم نزدیک به ۵۰درصد ترافیک از طریق مسیرهای مستقیم و مابقی از طریق مسیرهای ترانزیتی هدایت شد. به این ترتیب درصد موفقیت ارتباطات عربستان (ASR) به طور متوسط به ۳۲٫۵درصد رسید.

وی در پایان گفت: از کل ترافیک صادره به میزان  ۴۹ درصد به مقصد اپراتور الاتحاد – ۳۶ درصد به مقصد زین – ۱۴ درصد به مقصد الجوال الباقی به مقاصد تلفن ثابت عربستان هدایت شده است و سبب کاهش اپراتور الجوال در مقایسه با سال‌های قبل به سبب عدم انعقاد قرارداد رومینگ از سوی اپراتورهای سیار داخل کشور بوده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.