حاجی‌بابایی: اقدام انتقام‌جویانه ایران ابهت دروغین آمریکا را فرو ریخت

رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ابهت آمریکا با اقدام انتقام‌جویانه ایران فرو ریخت بر ضرورت حفظ وحدت و حفاظت از سرمایه اجتماعی ایجاد شده در پی شهادت سردار سلیمانی تاکید کرد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدام ایران در موشک‌باران پایگاه آمریکایی عین الاسد گفت: آمریکا باید از عراق رخت بربندد زیرا علاوه بر این‌که موقعیت‌اش را در منطقه از دست داده ابهت دروغین و پوشالی‌اش با اقدام انتقام‌جویانه ایران فروریخت.

وی مصوبه پارلمان عراق درباره خروج نیروهای نظامیان از این کشور پاسخ مناسبی به آمریکا عنوان و خاطر نشان کرد: این مصوبه نشان داد که مردم منطقه فاتحه آمریکا را خوانده‌اند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی تاکید کرد: پیام این حرکت برای دنیا این بود که آمریکا به بن‌بست رسیده و دیگر ایران قدرت لازم را ندارد که دست به حرکت‌هایی مثل ترور می‌زند، زیرا اگر قدرت و اقتدار داشت نیاز به این کار نبود. به اعتقاد من در این حوادث آنچه رخ داد تقویت مقاومت، برطرف شدن شکاف بین ایران و عراق و اوج قدرت و هماهنگی ایران، عراق و کشورهای منطقه بود.

حاجی‌بابایی با بیان این‌که اقدام آمریکا را قدرت‌طلبانه عنوان نمی‌کند، تصریح کرد: این اقدام از روی ضعف و ناامیدی بوده پیام ما، به ملت‌های دنیا هم این است که بیش از این ترامپ را تحمل نکنید. برای دنیا شرم‌آور است که ترامپ به عنوان رییس جمهور یک کشور پذیرفته شود و بتواند در دنیا عرض اندام کند. تنها کسانی که لیاقت ترامپ را دارد آل سعود هستند که به آمریکا پول می‌دهند و کمک می‌کنند.

رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حفظ وحدت و حفاظت از سرمایه اجتماعی ایجاد شده کار بسیار مهم و سختی است نباید آن را مثل یخ آب کنیم بلکه باید این سرمایه را در جهت وحدت ملی و اقتدار کشور حفظ کنیم. اگر جایی عقب‌نشینی وجود داشته باید آن را جبران کرد و سه قوه هم با یکدیگر وحدت کلمه داشته باشند و از این فرصت استفاده شود.

وی با بیان این‌که مردم، انقلاب، ارزش‌ها و خدمت صادقانه را دوست دارند، تاکید کرد: اگر مردم قهر یا گله می‌کنند از عدم صداقت است ما باید از ورود مسائل اختلاف‌انگیز در داخل پرهیز کنیم و اجماع عمومی به وجود آوریم و براساس آن حرکت کنیم.

حاجی بابایی در پایان با اشاره به تصویب طرح سه فوریتی اقدام متقابل علیه آمریکا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از ۲۳۳ نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی همه ۲۳۳ نفر به این طرح رای دادند ما باید سعی کنیم سرمایه اجتماعی که در این حادثه ایجاد شد را با خدمت‌رسانی دولت و مجلس به مردم، مبارزه با فساد، کمک به اقشار آسیب‌پذیر و ایجاد عدالت اجتماعی حفظ کنیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.