حاجی‌بابایی: تحول بنیادین فقط تغییر کتب و کلاس نمی باش/دانش‌آموزان سرمایه اصلی ما می باشند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از ایسنا

Multimedia_pics_1388_12_Social_90.jpg

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان سرمایه اصلی آموزش و پرورش می باشند، اما گاهی ندانسته برای مسایلی که اهمیتی ندارد، قربانی می‌شوند.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی امروز در جمع فرهنگیان استان فارس اظهار نمود: اگر در سطح جامعه رابطه‌ای قوی و هماهنگ برای حمایت از آموزش و پرورش وجود داشته باشد زیرساختهای دیگر اجتماع نیز قوی‌تر و مستحکم‌تر خواهد شد.

وی افزود:‌ اگر همه امکانات کشور برای کمک به آموزش و پرورش بسیج شوند ما قول می‌دهیم آموزش و پرورش همه معضلات موجود را حل کند.

وی با بیان اینکه تحول بنیادین فقط تغییر کتب و کلاس نمی باش، افزود: هدف تحول بنیادین این است که در همه مسایل اجتماعی، معلم و دانش‌آموزان پشت ویترین باشند و مردم برای آنها ارزش و احترام ویژه‌ای قایل شوند.

حاجی‌بابایی با تاکید بر تصویب نظام رتبه‌بندی به عنوان یکی از ارکان سند تحول بنیادین، گفت: سند تحول پروژه عظیم آموزشی است که با ابعاد محتوایی، ساختاری، فضای آموزشی، نیروی انسانی و ۴۰ سیاست همراه تعریف و تدوین شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال تحصیلی تازه ۴۰ سیاست همراه سند تحول به اجرا رسیده است ، افزود: امسال نظام آموزشی در کشور استقرار یافت که کلید تحول‌گرایانه را برای آموزش و پرورش به همراه داشت و سلسله جنبان نهضتی عظیم در نظام آموزشی کشور است.

وی خاطرنشان نمود: یکی از ویژگی‌های نظام تازه این است که کار از یک جا آغاز نمی‌شود بلکه همه ابعاد را در بر می‌گیرد که هر کدام از این اقدامات به تنهایی یک نهضت را در نظام آموزش است.

حاجی‌بابایی اضافه نمود: دانشگاه فرهنگیان که یکی از ارکان سند تحول است به تنهایی یک تحول عظیم و یک قله رفیع بوده و از همه دانشگاه‌های کشور مهم‌تر است چرا که تنها دانشگاهی است که استاد و معلم تربیت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش را برای همیشه تضمین می‌کند، گفت: این دانشگاه در اولین سال تاسیس ۲۵ هزار دانشجو از سراسر کشور پذیرفته که از این تعداد ۶ هزار نفر با معدل ۲۰ وارد دانشگاه شده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تحول بنیادین به سیستم ۳- ۳- ۶ ختم نمی‌شود و استمرار می‌یابد، تاسیس دانشگاه فرهنگیان و ایجاد نظام رتبه‌بندی را از دیگر ابعاد سند تحول بنیادین دانست.

حاجی‌بابایی تاکید نمود: ۶۰۰ تن از پژوهشگران و محققان سالها تحقیق نموده‌اند تا به ابن نتیجه رسیده‌اند که دوره ابتدایی مهم‌ترین دوره در تربیت و آموزش افراد و بهترین دوران برای به وجود آمدن شاکله انسان است.

وی اظهار نمود: در دوره ابتدایی دانش‌آموز باید شاخصهایی تربیتی و آموزشی را طی کند و به حد معینی از رشد برسد که مطابق نظر محققان طی ۵ سال حد کافی از رشد حاصل نمی‌شود و به دوره‌ای ۶ ساله برای آموزش ابتدایی نیاز است.

حاجی‌بابایی خاطرنشان نمود: تحول بنیادین می‌گوید ما باید ۱۲ میلیون دانش‌آموز را به گونه‌ای تربیت کنیم که طی سالهای آینده هر شغلی را که اختیار نمودند، توانایی انجامش را داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اصل کار ما تربیت دانش‌آ‌موزان است برای اینکه آنها نسبت به خانواده، معلم، پدر و مادر اهل ادب باشند و این مسئله باید در دوره ابتدایی نهادینه شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.