حاجی: اصلاحیه قانون انتخابات با اصول متعدد قانون اساسی مغایرت دارد

۰۱م آذر ،

entekhabat-1.jpg

در جریان رسیدگی مجلس شورای اسلامی به کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، حسین‌علی حاجی دلیگانی با استناد به ۱۱ اصل قانون اساسی این طرح را مغایر قانون اساسی دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نماینده شاهین‌شهر با استناد به اصول ۵۶، ۶۷، ۷۱ ، ۷۲ ، ۹۹، ۱۱۰، ۱۱۴، ۱۱۷، ۱۱۸ و ۱۲۲ قانون اساسی گفت: تجربه به ما اثبات کرده که وقتی کاری اراده شود تا اصلاح شود بالاخره دوستان پیگیر موضوع خواهند شد و نتیجه خواهد داد.

وی ابراز عقیده کرد: اصلاحیه قانون انتخابات حقوق ملت را ضایع می‌کند در حالی که حق حاکمیت را نمی‌توان از انسان سلب کرد و یا در اختیار گروهی خاص قرار داد این اصلاحیه فردای پس از انتخابات مشکلات بسیاری به وجود می‌آورد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: اصلاحیه قانون انتخابات برگرفته از انتخابات فرانسه است و در آن انتخابات قبل از انتخاب مردم گروه دیگری ابتدا انتخاب می‌کنند و بعد مردم انتخاب می‌کنند و این ضایع شدن حقوق ملت است.

لاریجانی در پاسخ به اخطارهای نماینده شاهین‌شهر گفت:‌ اخطارهای شما وارد نیست و قصد بحث با شما را ندارم.

وی افزود: این مباحث مربوط به یک ماده است و اصلا جنس اخطارهای شما بیشتر به مخالفت نزدیک است تا به اخطار.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: ایراد به انتخاب رییس‌جمهور توسط گروه خاص قابل تعمیم به شورای نگهبان نیز هست چرا که قبل از انتخاب مردم این شورای نگهبان است که صلاحیت‌های کاندیداها را تایید یا رد می‌کند.

لاریجانی خطاب به حاجی و سایر نمایندگان منتقد به طرح اصلاح قانون انتخابات خواست تا مخالفت‌هایشان را سر وقت خود بیان کنند تا اثرگذار باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.