حاجی بابایی ارتباط بیمه طلایی بازنشستگان با آموزش و پرورش را تکذیب کرد

یه گزارش خبرآنلاین، در این جلسه عملکرد این وزارتخانه ، اولویت بندی اجرای اهداف سند تحول بنیادین، تکریم فرهنگی آن و توجیه دانش آموزان نسبت به فناوری‌های جدید بررسی شد. در ادامه جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات با حضور حاجی بابایی به بررسی مسائل این حوزه پرداختند.

تحصیلات رایگان برای دانش آموزان
غلامرضا نوری نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در این جلسه به بیان مشکلات حوزه آموزش و پرورش پرداخت و گفت: جذب و نگه داشت معلمان مجرب، توجه به کیفیت آموزش از مهمترین مشکلات این حوزه است.
وی در خصوص لزوم توجه به کیفیت آموزش گفت: انتقال شیفت بعد از ظهر به صبح و تراکم دانش آموزان در شیفت صبح و همچنین عدم تقید تشکیلات اداری آموزش و پرورش به تکریم معلمان نیز از مهمترین مشکلات این حوزه است.
نماینده بستان آباد ادامه داد: باید هر چه سریعتر نظام هماهنگی پرداخت برای معلمان اجرا شود و نیروی متخصص برای مدارس در نظر گرفته شود تا مدارس با مشکلات تامین نیروی مجرب مواجه نباشند.
وی درباره مدارس غیرانتفاعی گفت: نباید اجازه داده شود که دست اندرکاران آموزش و در مدارس دولتی از هر بهانه ای برای هدایت دانش آموزان به مدارس غیرانتفاعی استفاده کنند و مدیریت مدارس غیرانتفاعی نیز نباید متصل به مدیریت مدارس دولتی باشند.
نوری با اشاره به کشته شدن سه دانش آموز روستایی منطقه بستان آباد در مسیر رفت و آمد به مدارس از دولت خواست شرایط تحصیلات رایگان برای دانش آموزان را فراهم کند.

انتقاد از طرح ۶، ۳، ۳
همچنین احمد بخشایشی، نماینده مردم اردستان با انتقاد از طرح ۶، ۳، ۳ برای تقسیم بندی مقاطع تحصیلی دانش آموزان گفت: اجرای این طرح باعث کاهش کیفیت آموزش دانش آموزان می شود.
وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: شما طبق اصل ۴۴ باید این وزارتخانه را کوچک می کردید اما با اضافه کردن ساختارهای جدید و تاسیس مجتمع های آموزش و پرورش عملا این هدف تامین نشد.
وی تاکید کرد: طبق فرمایشات وزیر تاکنون ۵ هزار مدرسه قرآن تاسیس شده که به نظر ما همه آنها صوری است و معلمان قرآنی نیز از روش زیرمیزی استخدام شده اند.

ابهامات در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
در ادامه مصطفی افضلی فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ابهاماتی را در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مطرح کرد و گفت: اقدام وزارت آموزش و پرورش در حذف روز تعطیلی پنج شنبه ها باعث کاهش کیفیت آموزش و اعتراض معلمان و مدیران شد که با فصل ۴ سند بنیادین تحول در تعارض است.
وی ادامه داد: فصل ۶ سند تحول بر لزوم پاسخگویی مدیران تاکید دارد اما متاسفانه به دلیل عزل و نصب های مکرر مدیران این بند تحقق نیافته است.

بیمه بازنشستگان زیر نظر وزارت تعاون است نه وزارت آموزش و پرورش
در این جلسه حمیدرضا حاج بابایی، وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به انتقادات نمایندگان در خصوص بیمه طلایی فرهنگیان گفت: بیمه بازنشستگان زیر نظر وزارت تعاون است نه وزارت آموزش و پرورش. ما به صورت داوطلبانه این کار را انجام داده ایم و منتظر توافق با وزارت تعاون برای اجرای آن هستیم.
وی درباره ابهامات برخی نمایندگان به سند تحول گفت: من نویسنده سند تحول نیستم بلکه مجری آن هستم.
حاج بابایی در توجیه تعطیلی های روز پنج شنبه مدارس گفت: شما از معلمانی که شش روز تدریس می کنند چه توقعی دارید که پژوهنده باشند و پژوهنده تربیت کنند، تا زمانی که در این کشور معلم را استاد و پژوهنده ندانیم تحولی در آموزش و پرورش انجام نمی شود.
۴۷۲۳۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.