حاجی بابایی: برنامه‌های آموزش و پرورش ویژه یک وزیر نیست

۰۱م آذر ،

551.jpeg

وزیر آموزش و پرورش دربارهٔ الزامات اجرایی سند تحول بنیادین در دولت‌های یازدهم و بعد از آن، گفت: برنامه‌های آموزش و پرورش ویژه یک وزیر نیست که با تغییر آن اجرایش متوقف شود بلکه مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و کاملا لازم الاجراست.

حمیدرضا حاجی‌ بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، افزود: اشخاص یکسان نیستند و ممکن است هرفردی در هر جایگاهی که قرار می‌گیرد ابتکارات فردی و خلاقیت‌هایی را در مدیریت خود اعمال کند، اما مسیر قانون این موضوع را حل می‌کند و در سند تحول این راهکار پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به این که هر کس به اندازه ظرفیت خود می‌تواند این قانون را پیش ببرد، ابزار امیدواری کرد: مسیر آموزش و پرورش همواره پرطراوت و پر نشاط باشد و مسیر قانونی خود را طی کند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه این گفت‌وگو همچنین اظهار کرد: هر فردی که در مقام مدیریت وزارت آموزش و پرورش قرار بگیرد، طبق قانون هر ساله باید یک گزارش از عملکرد برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند.

وی ادامه داد: همه برنامه‌های آموزش و پرورش که تاکنون اجرا شده، طبق قانون صادر شده از مراجع بالادستی از جمله شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و هر ساله مقرر شده یک گزارش از عملکرد برنامه‌های سند تحول را به شورای عالی انقلاب فرهنگ ارائه شود.

حاجی بابایی از آماده سازی گزارش عملکرد یکساله آموزش و پرورش و ارائه آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و خاطرنشان کرد: هر فردی که به عنوان مدیر در این وزارتخانه قرار بگیرد باید گزارش عملکرد یکساله خود را در زمینه اجرای سند تحول بنیادین به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه دهد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر علاوه بر شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش نیز در اجرای بندهای سند تحول بنیادین نظارت دارد، ضمن آنکه در شورای عالی آموزش و پرورش نیز که متشکل از چندین وزارتخانه است، رییس جمهور نیز به عنوان ریاست عالی بر آن نظارت دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.