حاجی بابایی: سند تحول بنیادین جایگاه آموزش و پرورش را ارتقاء می دهد

در این هم اندیشی که با موضوع الزامات اجرایی سند تحول بنیادین در آموز ش و پرورش کشور و در پی رهنمود اخیر مقام معظم رهبری برگزار شده بود، حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش به تبیین سند تحول بنیادین و برنامه ریز ی های انجام شده برای اجرای این سند پرداخت و در بخشی از سخنان خود گفت : با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، فضا برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آماده شده است. البته خیلی از مسائلی که مطرح می شود تحول نیست بلکه نقطه شروع است مثل ۳-۳-۶ که سخت ترین قسمت کار است.

او گفت: سند تحول بنیادین جایگاه آموزش و پرورش را ارتقاء می دهد و در فصل هفتم سند تاکید شده است که شورای عالی آموزش و پرورش باید برنامه ها را مصوب کند و سالی یکبار به شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارش بدهد و هر پنج سال قوانین آن رابررسی و به شورای عالی نقایص را منعکس نماید تا راهکاری جهت اصلاح بیابند.
حاجی بابایی در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم همه دوستان حاضر که صاحب سابقه در آموزش و پرورش هستند در جهت اجرای هر چه بهتر سند کمک بکنند.

پیش از سخنرانی وزیر آموزش و پرورش محمود فرشیدی دبیر کل کانون تربیت اسلامی گفت: دبیران کانون تربیت اسلامی پس از تاکید مقام معظم رهبری که فرمودند جمعی بنشینند برای آموزش و پرورش فکر کنند احساس وظیفه کرده اند و این دهمین نشست دبیران کانون است که تلاش دارند منویات رهبری را پیگیری کنند.

او گفت: با توجه به رهنمودهای اخیر معظم له مبنی بر ضرورت برنامه ریزی و تهیه نقشه راه جهت اجرای دقیق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، شورای مرکزی به منظور آگاهی بیشتر دبیران استان ها از محتوای سند و نیز ارائه پیشنهاد به دست اندرکاران این جلسه را تشکیل داده است و ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری، امیدواریم بتوانیم در جهت اجرای هرچه بهتر این سند ادای وظیفه کنیم. همچنین از جناب آقای دکتر حاجی بابایی وزیر محترم آموزش و پرورش هم که در این جلسه شرکت کرده اند صمیمانه تشکر می کنیم.

در ادامه این هم اندیشی دبیران کانون به ارائه دیدگاه های خویش پرداختند و سئوالاتی را از وزیر آموزش و پرورش مطرح نمودند که ایشان به سئوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند.

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.